استاندار خراسان جنوبی گفت: رسانه یکی از نیازهای اصلی ما در برنامه‌های توسعه‌ای استان است و ظرفیت‌های نهفته و بکر خراسان جنوبی به پوشش رسانه‌ای مطلوب نیاز دارد.

حمید ملانوری روز چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی مدیرکل فرستنده‌های تلویزیونی و FM سازمان صدا و سیما و هیات همراه افزود: رسانه سبب می‌شود صدای ما به اقصی نقاط برسد و ارتباط بیشتری با مردم داشته باشیم.

وی گفت: از ظرفیت رسانه ملی می‌توانیم در معرفی استعدادهای استان استفاده کنیم تا خراسان جنوبی هرچه بیشتر شناسانده شود.

استاندار خراسان جنوبی بر لزوم برنامه‌ریزی برای پوشش کامل شبکه‌های دیجیتال در استان تا شهریور سال آینده تاکید کرد و افزود: با توجه به حجم کار و زیرساخت‌هایی که برای تحقق این برنامه باید فراهم شود، کار سختی به نظر می‌رسد اما باید با برنامه‌ریزی و جدیت دنبال شود و به نتیجه برسد.

وی اظهار داشت: در راستای توسعه استان و بهره‌مندی بیشتر مردم از خدمات، باید تلاش کنیم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به جمعیت اندک و گستره وسیع خراسان جنوبی تصریح کرد: ما چاره‌ای جز این نداریم که به همین جمعیت اندک در این وسعت و گستره به بهترین نحو ممکن، خدمات ارائه کنیم.

وی افزود: برنامه ما این است که همه خدمات بهداشتی، درمانی، آموزشی، کیفیت راه‌ها و در سطح استان، به شکل متوازنی توزیع شود.

ملانوری با اشاره به موقعیت خراسان جنوبی به جهت هم‌مرزی با افغانستان، فعال بودن مرز ماهیرود، وجود چهار شهرستان مرزی، قرار گرفتن در مسیر دو کریدور اصلی کشور و همسایگی با چند استان بزرگ گفت: ما ناچاریم در بحث توزیع خدمات علاوه بر جمعیت ساکن، جمعیت سیال و در تردد را نیز پوشش دهیم.

وی با بیان اینکه همه تلاش بر این است که سطح خدمات موجود ارتقا پیدا کند اظهار داشت: با همکاری‌های مطلوب دوره‌های گذشته، اتفاقات خوبی در حوزه صدا و سیما رخ داده و نتایج اقدامات صورت گرفته در خراسان جنوبی نشان می‌دهد که استان سهم خود را در تحقق برنامه‌های صدا و سیما به خوبی ادا کرده و الان باید این توقع را داشته باشیم که سازمان صدا و سیما وارد میدان شود.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر این که شرایط خاص استان، نگاه ویژه سازمان صدا و سیما را می‌طلبد گفت: امروز باید رسانه ملی دست ما را بگیرد تا راه بیفتیم و مطمئن باشید در یک دوره زمانی نه چندان دور، توانمند می‌شویم و می‌توانیم به کمک شما بیاییم و دیگران را نیز پوشش دهیم.

وی با تشریح اقدامات استان در زمینه توسعه خدمات صدا و سیما گفت: در مناطق مختلف استان، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها زیرساخت‌های لازم برای نصب تجهیزات را در ۳۰ فرستنده دیجیتال فراهم کرده‌اند.

ملانوری افزود: نصب تجهیزات و تکمیل این بناها، مساعدت و همراهی صدا و سیما را می‌طلبد.

وی با اشاره به شرایط شهرستان‌های فردوس، سرایان و بشرویه که با نصب چهار ایستگاه به پوشش کامل می‌رسند خاطرنشان کرد: برای دیگر مناطق هم باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا در دوره زمانی مشخصی، پوشش دیجیتال کامل شود.

وی ادامه داد: با توجه به این که کیفیت تصویر HD ذائقه مخاطب را تغییر داده، لذا باید به سمتی برویم که علاوه بر مرکز استان، دیگر شهرستان‌ها هم از این مزیت بهره‌مند شوند.

استاندار خراسان جنوبی با اعلام آمادگی برای همراهی صدا و سیما در توسعه خدمات گفت: توسعه فرستنده‌های FM نیز از مطالبات به حق مردم است که باید محقق شود.

مدیرکل فرستنده‌های تلویزیونی و  FM رادیویی سازمان صدا و سیما هم با اشاره به موفقیت اداره کل صدا و سیمای مرکز خراسان جنوبی در هفدهمین اجلاس فناوری رسانه ملی، به اقدامات صورت گرفته در زمینه توسعه فرستنده‌های دیجیتال و HD سازی تصاویر تلویزیونی پرداخت.

محمد دامغانیان افزود: HD سازی تصاویر تلویزیونی به طور جدی در دستور کار سازمان صدا و سیما قرار دارد و در خراسان جنوبی نیز به زودی چهار شبکه دیگر به مجموعه شبکه‌های بیرجند اضافه می‌شود.

وی از ارتقا و تکمیل پوشش شبکه‌های ملی و استانی در شهرستان‌های بشرویه، فردوس و سرایان خبر داد و افزود: تعدادی از ایستگاه‌ها زیرساخت‌های آن آماده شده و امیدواریم در آینده، سایر مناطق استان هم پوشش شبکه‌های دیجیتال‌شان تکمیل شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز خراسان جنوبی نیز در این نشست با اشاره به اقدامات استان در راستای ارتقای پوشش فرستنده‌های دیجیتال در دو سال گذشته گفت: صدا و سیمای استان در زمینه پوشش کامل دیجیتال در تمامی شهرستان‌ها نیازمند نگاه ویژه است.

علیرضا آینه‌دار تصریح کرد: نصب و راه‌اندازی چهار ایستگاه در شهرستان‌های فردوس، بشرویه و سرایان، پوشش دیجیتال منطقه غرب استان را کامل می‌کند.