استاندار خراسان جنوبی گفت: حضور ایثارگران، جانبازان، آزادگان و خانواده‌های شهدا فرصتی برای بهره‌برداری از ظرفیت آنان است و خاطرات این عزیزان باید در کتاب‌ها ماندگار شود تا نسل‌های بعد از آن بهره‌برداری کنند.

حمید ملانوری  در مراسم رونمایی از تولیدات حوزه هنری خراسان جنوبی افزود: کسانی که امروز در قالب تالیف کتاب و ایجاد فضاهای ماندگار برای بیان واقعیت‌های دفاع مقدس اقدام می‌کنند، اجری کمتر از رزمندگان ندارند.

وی اظهار داشت: آن روزها، دفاع از ارزش‌ها و فرهنگ به این بود که اسلحه به دست بگیریم و در مقابل دشمنی بایستیم که در قالب جنگ نظامی به حریم ما تجاوز کرده بود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: امروز هم در مقابل جنگ روانی دشمن که با هزینه‌های سنگین به دنبال محو ارزش‌ها از ذهن نسل امروز و آینده است، دفاع این است که قلم به دست بگیریم و با استفاده از ابزار هنر در مقابل تهاجم و جنگ تبلیغاتی بایستیم.

وی با قدردانی از حوزه هنری برای این اقدام فرهنگی و تولید کتاب و نماهنگ مرتبط با دفاع مقدس افزود: این اقدام حوزه هنری در زمینه ماندگاری فرهنگ ایثار و شهادت، در کنار فعالیت‌های خوبی که در حوزه هنر و فرهنگ انجام داده، بسیار ارزشمند است.

ملانوری گفت: بعد از نهضت انقلاب اسلامی در سال ۵۷، دوران دفاع مقدس به عنوان یکی از افتخارات مهم ملت ایران برای همیشه در تاریخ انقلاب ماندگار شده است.

وی افزود: دوران دفاع مقدس برای انقلابی نوپا، دانشگاه بزرگی بود که محورها، شاخص‌ها و نمونه‌های بزرگی از پندارها، گفتارها و حرکت‌های انسانی را به ما آموزش داد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: دفاع مقدس برای همه نسل‌ها چه در ایران اسلامی و چه دیگر ملت‌های آزادی‌طلب و جوامع آزادی‌خواه، درس ایثارگری، دفاع، ایثار، گذشت، صبر، مقاومت و تقوا به همراه داشت.

وی گفت: سرمنشأ همه درس‌های دفاع مقدس، آموزه‌های دینی است که خداوند به نوع بشر ارزانی داشته و جنگ اگرچه آثار مخرب زیادی به همراه دارد اما برای کشور ما منشأ ثمرات بزرگی بوده است.

ملانوری افزود: افراد زیادی در این دوران مرارت‌هایی را متحمل شدند، برخی قطعه‌ای از اجزای جسم خود را در جبهه جا گذاشتند و خانواده‌های زیادی عزیزان‌شان را در این فضا، تقدیم نظام کردند.

وی دفاع مقدس را طلایی‌ترین دوران انقلاب اسلامی خواند و گفت: امروز ما که صاحب منصب شده‌ایم و در سایه امن کشور زندگی می‌کنیم، وظیفه داریم این فرهنگ را به هر شکل ماندگار کنیم.

با حضور استاندار خراسان‌ جنوبی از جدیدترین تولیدات حوزه هنری استان شامل کتاب “دولت سری” و نماهنگ بین‌المللی “ابابیل” رونمایی شد.

کتاب دولت سری شامل خاطرات تعدادی از اسرای اردوگاه موصل ۲ به قلم دو تن از نویسندگان استان خراسان جنوبی است.

نماهنگ بین‌المللی ابابیل نیز تولید واحد موسیقی و سرود حوزه هنری و مرکز آفرینش‌های هنری بسیج استان است.

این مراسم با حضور میثم مرادی بیناباج معاون راهبری استان‌ها، وحید یامین پور رئیس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی و محمد قاسمی پور مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری معاون راهبری استان‌های حوزه هنری کشور همراه بود.