معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: امسال ۵۳۰ میلیارد تومان اعتبار اشتغالزایی مهارت‌محور از محل تبصره ۱۶ در استان پرداخت شده است.

جواد اشرفی امروز چهارشنبه در نشست شورای مهارت‌آموزی خراسان جنوبی که با حضور رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور برگزار شد، اظهار کرد: یکی از پیشران‌های توسعه اقتصادی خراسان جنوبی موضوع صنایع دستی و بحث صنعت الکترونیک، آی تی و فناوری است و در خصوص اشتغال در این زمینه نیازمند حمایت ویژه هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به زیرساخت‌های ضعیف خراسان جنوبی در زمینه فنی و حرفه‌ای افزود: در شهرستان‌های زیرکوه و طبس ۲ مرکز نیمه‌تمام داریم که نیازمند مساعدت سازمان فنی و حرفه‌ای در تکمیل این طرح‌ها هستیم.

وی ادامه داد: بخشی از اعتبارات این طرح‌های نیمه‌تمام از محل اعتبارات تملک دارایی استان تامین شده و برای تکمیل آن در سال جاری نیازمند اعتبارات ملی هستیم.

اشرفی بیان کرد: در تامین تجهیزات مراکز فنی و حرفه‌ای نیز نیازمند همکاری سازمان فنی حرفه‌ای کشور هستیم.

شورای مهارت‌آموزی خراسان جنوبی با تاکید بر تامین اعتبار حق‌الزحمه اساتید فنی و حرفه‌ای در استان، گفت: با توجه به اینکه اعتباری برای این منظور در استان نداریم از سازمان فنی و حرفه‌ای درخواست داریم که به استان کمک کند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور