?مشاور عالی سخنگوی دولت سیزدهم گفت: رسانه های استان باید احساس امید در حوزه نخبگانی را به مردم منتقل کرده و روایت صحیح و دست اولی از سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی به مردم ارائه کنند.
دکتر فتاحی با بیان این مطلب در جمع فعالان حوزه رسانه و خبرنگاران استان بیان داشت: دین مداری و ولایتمداری مردم خراسان جنوبی و پایبندی آنها به ارزش ها و نخبه پروری مردم این استان مدال افتخاری برای آنهاست.
?به گفته وی؛ این موضوع سبب نشده که به خصوص در دولت سیزدهم کمتر دیده شوند و مسلم است که خدمات بسیاری به مردم خراسان جنوبی ارائه شده اما ممکن است این خدمات در شأن و شایسته مردم این استان نباشد.
?وی با بیان این که شاید کم کاری ها و ضعف هایی در خدمت رسانی به خراسان جنوبی وجود داشته باشد ، افزود: رسانه های خراسان جنوبی باید روایت صحیح و دست اولی از سفر دوم رئیس جمهور به مردم ارائه کنند.
?مشاور عالی سخنگوی دولت خطاب به فعالان رسانه های استان گفت: بر اساس عرق دینی و ملی در عرصه های مختلف کارآمدی دولت را برای مردم نمایان کنید.
?فتاحی ادامه داد: در بعضی از عرصه ها مانند تولید خودرو نیاز به گذشت زمان دارد تا کوتاهی های سال های گذشته جبران شود .
?وی در پاسخ به سخنان حاضران در زمینه این که برنامه ریزی درستی برای سفر اول رئیس جمهور به استان نشده بود، تصریح کرد: ۹۹ درصد این سفر را سفر اول قلمداد کنید اما شما می دانید که چند درصد وعده های سفر اول اجرایی شده که لازم است آن را به مردم منتقل کنید.
?مشاور عالی سخنگوی دولت با اشاره به دغدغه ها و مشکلات صنفی بیان شده توسط فعالان رسانه استان گفت: مسایل و دغدغه های صنفی شما را به مسئولان مربوط منتقل می کنم اما باید بدانیم که در مسیر رشد قرار داریم و از همین روست که دشمن با فشارهایی که وارد می کند درصدد کارشکنی در امور کشور است.
?فتاحی تأکید کرد: احساس امید در حوزه نخبگانی باید به مردم منتقل شود زیرا خیلی ها در جهان دنبال این هستند که با پایین آوردن پرچم اسلام در ایران، پرچم کفر را بالا ببرند.
?وی خطاب به فعالان حوزه رسانه استان گفت: با بهره گیری از امکانات محدود و با وجود بی محلی ها و دیده نشدن ها ، باید بهترین عملکرد را داشته باشید.
?به گفته وی؛ هرچند بستر فضای مجازی دست دشمن است اما در این زمینه کارهای بسیار خوبی می توانیم انجام دهیم و باید به وظیفه خود برای رفع خلا ها و تقویت نقاط قوت عمل کنیم.
?وی با اشاره به این سخن مقام معظم رهبری درباره خراسان جنوبی که ” اگر ظرفیت معادن استان ظهور و بروز کند ، کشور را می تواند اداره کند”، گفت: به وظیفه خود برای انتقال دغدغه های شما به مسئولان مربوط عمل خواهم کرد.
?محمود رمضانی معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم با ارائه گزارش کوتاهی از وضعیت رسانه های استان گفت: همه رسانه ها نگاه توسعه ای دارند و تاکنون هیچ مشکلی در این حوزه در خصوص رعایت خط قرمزها نداشته ایم.
?در این جلسه فعالان رسانه های خراسان جنوبی دغدغه های صنفی و مسایل و مشکلات موجود در این عرصه را مانند ضرورت حمایت بیمه ای از فعالان این حوزه، تشکیل شورای فضای مجازی در استان ها، لزوم پیش بینی پیوست رسانه ای در اجرای برنامه های دولت، صدور کارت ویژه خبرنگاری برای تعداد کمی از فعالان رسانه در این سفر، کمبود پزشک متخصص در استان، ضرورت توجه به مرز و پرداخت سهم مرزنشینان از درآمد نفت، تسهیل در پرداخت یارانه در مناطق محروم به رسانه ها، اختصاص بودجه امنیتی با توجه به مرزی بودن خراسان جنوبی و… اشاره کردند.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور