رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: دولت مبلغ ۹۵ میلیارد تومان تسهیلات جبران خسارت سیل به بخش کشاورزی استان ابلاغ کرد.

غلامرضا قوسی روز چهارشنبه در نشست کارگروه بخش کشاورزی (قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده استان) افزود: از این مبلغ تاکنون ۵۰ درصد معادل ۴۷ میلیارد تومان به حساب بانک‌های عامل استان واریز شده است.

وی میزان تسهیلات ابلاغی به استان را ۳.۵ درصد مجموع تسهیلات خسارت سیل به بخش کشاورزی کشور دانست و بیان کرد: میزان خسارت وارده بر اثر سیل به بخش کشاورزی استان ۵۲۰ میلیارد تومان براورد شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی که بر اثر سیل دچار خسارت شده‌اند بایستی با مراجعه به سامانه سجاد نسبت به ثبت نام برای دریافت تسهیلات مذکور اقدام کنند.

وی ادامه داد: تسهیلات مربوط به خسارت‌ها به پرونده‌هایی که تکمیل و در سامانه سجاد ثبت شده باشند پرداخت خواهد شد.

قوسی عنوان کرد: بعد از سیل فروردین و اردیبهشت ماه گذشته در کوتاه‌ترین زمان ممکن میزان خسارت‌های وارده به بخش کشاورزی استان احصا شد.

وی یادآور شد: میزان تسهیلات مربوط به خسارت دیدگان بخش کشاورزی بر اساس میزان خسارت‌ها در اختیار شهرستان‌ها قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی عنوان کرد: همچنین ۴۳۰ رشته قنات بر اثر وقوع سیل در استان دچار خسارت شد که ۴۷ قنات ۱۰۰ درصد تخریب و مسدود شده بود.

وی اضافه کرد: تاکنون عملیات مرمت، بازگشایی و جاری شدن آب ۴۴ رشته قنات در استان انجام شده و مابقی قنوات به صورت دیون اقدامات احیا و مرمت در حال انجام است.

قوسی تصریح کرد: برای احیا و بازسازی قنوات هیچ اعتباری پیش بینی و تعریف نشده است که نیاز به پیگیری دارد چون اعتبارات ملی و استانی جوابگوی خسارت وارده به قنوات نیست و بایستی از محل اعتبارات مدیریت بحران تأمین اعتبار شود.

وی یادآور شد: استان‌های دیگر به دلیل اینکه مانند استان ما قنات ندارند پیگیر این موضوع نبوده‌اند لذا تقاضا داریم در این زمینه مکاتبه‌ای با مسئولان بالادستی انجام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: شهرستان‌ها هرگونه مشکلی در عدم ثبت خسارت‌های مربوط به بخش کشاورزی دارند به سازمان ارسال کنند تا برای رفع موانع به وزارتخانه ارسال و پیگیری شود.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله