– استاندار خراسان جنوبی سلامت و امنیت را دو مقوله پیوسته و مورد مطالبه جامعه خواند و گفت: رزمایش ترافیکی زمستانی از مصادیق بارز پیوستگی امنیت و  سلامت است.

حمید ملانوری روز یکشنبه در رزمایش آغاز طرح ترافیکی زمستانی خراسان جنوبی افزود: مهمترین هدف از اجرای برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی، حفظ سلامت و امنیت مردم است.

وی گفت: اجرای طرح ترافیکی زمستانی، بهانه‌ای برای اطلاع رسانی خدمات دستگاه‌ها در زمینه سلامت و امنیت مردم است و همه ما می‌دانیم که در همه برنامه‌ریزی‌ها، اقدامات و خدمات دستگاه‌ها، هیچ هدفی جز حفظ سلامت و امنیت مردم نداریم.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: همه کارهایی که انجام می‌شود به این دلیل است که مردم در جامعه‌ای امن و سالم زندگی کنند.

وی تصریح کرد: این روزها که به دنبال مدیریت بیماری و ارائه راهکارهایی برای شکست بیش از پیش ویروس کرونا هستیم، همکاری و تعامل و هم‌افزایی اقشار و گروه ها را شاهدیم.

ملانوری افزود: این هم‌افزایی و همراهی در رزمایش ترافیکی زمستانی هم نمود پیدا کرده به گونه‌ای که همه دستگاه‌های امنیتی، بهداشتی، خدمات‌رسان به کمک هم آمده‌اند تا در اقدامی مشترک در این ماه‌های پایانی سال و حتی در شروع سال جدید، فضایی امن و راحت را در راه‌ها و مسیرهای رفت و آمد مردم فراهم کنند.

وی گفت: این طرح شرایطی را فراهم می‌کند که مردم بتوانند با خیالی آسوده به مقاصد خود برسند و امورشان را انجام دهند.

وی با تاکید بر این که مهمتر از ایجاد فضای امن و راحت، رعایت فرهنگ ترافیک و رفت و آمد است، گفت: همان طور که مقابله با ویروس کرونا جز با همراهی و همکاری مردم مقدور نبود، در موضوع ترافیک هم مردم نقش اول را ایفا می کنند.

استاندار خراسان جنوبی افزود: مردم باید با رعایت قوانین کمک کنند تا سلامت و امنیت به معنای واقعی رقم بخورد.

وی اظهار امیدواری کرد؛ حرکتی که با حضور همه حوزه‌ها و با آمار قابل توجهی از نیروی انسانی فعال شروع شده، بتواند به حفظ سلامت و امنیت مردم کمک کند.

ملانوری گفت: نیروی کارآمد و مقتدر پلیس استان به تقویت یگان‌های خودرویی در قالب این طرح پرداخته و نیروهای راهداری نیز با تمام قوا و تجهیزات در هوای سرد و مکان‌های صعب‌العبور آماده خدمات‌رسانی هستند.

وی با اشاره به حضور چشمگیر نیروهای امدادی در همه حوزه‌های هلال احمر، اورژانس و آتش‌نشانی گفت: همه دلسوزانه در صحنه حاضر شده‌اند و امیدواریم خدا به همه توفیق بدهد که در سلامت، به مردم خدمت کنند.

اجرای طرح ترافیک زمستانه پلیس همزمان با سراسر کشور امروز در استان خراسان جنوبی با هدف حفظ سلامت جامعه، پیشگیری از تصادفات جاده‌ای و امدادرسانی به رانندگان در محورهای مواصلاتی آغاز شد.

گشت‌های پلیس از امروز ۲۳ آذر ماه تا پایان اسفند سال جاری با همکاری اداره کل راهداری و سازمان‌های امدادرسان در راه‌های استان به ویژه گردنه‌ها حضور فعال خواهند داشت و به رانندگان خودروهای عبوری خدمات‌رسانی می‌کنند.