استاندار خراسان جنوبی گفت: مسیر را برای حضور بانوان در مسایل توسعه‌ای استان فراهم و تسهیل می‌کنیم.

حمید ملانوری روز چهارشنبه در حاشیه آیین بزرگداشت روز زن که با حضوری رییس جمهوری و به صورت ویدئو کنفرانس در سراسر کشور برگزار شد، افزود: زنان هرچه بیشتر در مسایل استان مشارکت داشته باشند، قطعا در رسیدن به توسعه موفق‌تر خواهیم بود.

وی به توان، انرژی، استعداد و ایده‌پردازی بانوان اشاره و تصریح کرد: این توانمندی‌ها می‌تواند به رفع مشکلات موجود و پیشبرد اهداف استان تا رسیدن به توسعه همه‌جانبه، متوازن و پایدار کمک کند.

استاندار خراسان جنوبی با تبریک دهه فجر و سالروز میلاد حضرت زهرا (س)، از نقش زنان در روند شکل‌گیری انقلاب گفت و اظهار داشت: بانوان توانمند ایرانی از همان ابتدای انقلاب در همه مراحل و صحنه‌ها حضور داشته و مقتدرانه فعالیت کرده‌اند.

وی با اشاره به نقش تحریم‌ها در بروز مشکلات کشور گفت: تحریم‌ها و تهدیدها از ابتدای انقلاب تاکنون، مشکلاتی در زمینه معیشت و اقتصاد به همراه داشته و اداره کشور را با سختی همراه کرده است اما به لطف درایت‌های حضرت امام خمینی (ره)، رهبری هوشمندانه مقام معظم رهبری و حضور همه‌جانبه مردم در پشتیبانی از نظام، تا اینجا مقتدرانه پیش آمده‌ایم و آینده روشنی نیز پیش رو داریم.

ملانوری افزود: در حال حاضر ایران یکی از مقتدرترین کشورهای دنیاست.

وی با اشاره به نقش و تاثیر حضور مردم در پیشرفت‌های کشور گفت: پتانسیل و توان مردم اگر در مسیر توسعه قرار گیرد، هیچ چیز نمی‌تواند مانع پیشرفت آن باشد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: ما سعی داریم در قالب دولت محلی، ذیل قوانین حاکمیتی به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که از ایده‌ها، اندیشه‌ها و افکار خلاقانه در مسیر رسیدن به توسعه استفاده کنیم.

وی افزود: انتظار ما از مردم این است که هر کسی با هر توان و ظرفیتی که دارد، ما را در تحقق این هدف همراهی کند.

ملانوری با تاکید بر اینکه در سایه نگاه‌های بلند است که اتفاقات بزرگ رقم می‌خورد اظهار داشت: با وجود ذخایر و ظرفیت‌های عظیمی که در استان در اختیار داریم باید برای استفاده هرچه بیشتر از آنها برنامه‌ریزی کنیم.

وی گفت: اینکه تاکنون علیرغم اقدامات فراوانی که صورت گرفته، نتوانسته‌ایم با وجود چنین ذخایری، رفاه ایجاد کنیم قطعا به واسطه تنبلی و سستی ماست.

استاندار خراسان جنوبی افزود: خراسان جنوبی می‌تواند استانی توسعه‌یافته قلمداد شود و حتی معین توسعه‌ای دیگر مناطق کشور باشد؛ اگر همه ما اراده کنیم و با برنامه‌ریزی درست از ذخایر موجود به نحو شایسته بهره‌برداری کنیم.

وی به تشریح وظایف و اهداف شورای مشورتی بانوان پرداخت و از بانوان حاضر در جلسه خواست که در راستای تحقق برنامه‌های این شورا، همراهی کنند.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی مراسم گرامیداشت هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر با حضور رییس جمهوری و معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برگزار شد و استانداران، معاونان استانداران، مدیران کل امور بانوان و خانواده استانداری‌ها، جمعی از بانوان مدیر و مشاوران زنان در دستگاه‌های اجرایی در استان‌ها نیز به صورت ویدئو کنفرانسی این مراسم را همراهی کردند.

در پایان این مراسم ابلاغ رییس و دبیر شورای مشورتی استاندار خراسان جنوبی در حوزه بانوان به آنان اعطا شد.

حمید ملانوری در حکمی نفیسه نخعی مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی را به عنوان رییس شورای مشورتی استاندار در حوزه بانوان منصوب کرد و مهدیه ضیائیان نیز به عنوان دبیر این شورا معرفی شد.

نخستین نشست شورای مشورتی استاندار در حوزه بانوان روز گذشته به ریاست استاندار خراسان جنوبی برگزار شد.