فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: براساس تفاهم‌نامه بین کمیته امداد امام خمینی (ره) و بسیج استان تا ماه مبارک رمضان ۱۴ هزار یتیم استان تحت حمایت تشکل‌های مختلف بسیج قرار می‌گیرند.

سردار علی قاسمی روز چهارشنبه در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی که به مناسبت سوم شعبان سالروز میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار انجام شد افزود: نهادهای انقلابی به ویژه بسیج مردمی، آموزش و پرورش و سپاه پاسداران در قلب مردم این خطه جای دارند.

وی با بیان این که شهدا به معنای واقعی قدم در مسیر نهضت عاشورا نهاده و از اسلام، شریعت و انقلاب پاسداری کردند اظهار داشت: امروز ایران اسلامی یکه تاز و پرچمدار حریت، آزادگی و استقلال‌ طلبی در کل عالم است از این رو جهان ظلم، استکبار و استبداد برای مقابله با آرمان‌های انقلاب متحد شده و با ناجوانمردانه‌ترین اقدامات و به‌کار بستن شیوه‌های مختلف تروریستی علیه ایران توطئه می‌کنند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به این که تمام آزادگان جهان امام حسین(ع) را قبول داشته و به ایشان عشق و ارادت دارند افزود:  کمک‌های مؤمنانه فقط توزیع بسته‌های معیشتی مالی و درمانی نیست و اگر بتوانیم به فرهنگ و فرایند تعلیم و تربیت کمک کنیم نیز نوعی حضور مؤثر در رزمایش کمک‌های مؤمنانه است.

وی با بیان اینکه مجموعه سپاه استان به خادمیت ملت افتخار می‌کند اظهار داشت: در این راه سپاه اگر کارنامه و جایگاهی دارد به واسطه حمایت‌ها و دلگرمی‌های مردم خونگرم، مومن، ولایتمدار و انقلابی استان است.

سردار قاسمی ادامه داد: خراسان جنوبی کمترین حوادث را در چهارشنبه آخر سال داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم در این دیدار گفت: تربیت نسلی مومن، انقلابی، پاسدارارزش‌ها و ولایت، در تراز انقلاب اسلامی و پیشگام در تحقق تمدن نوین اسلامی مهمترین رویکرد خادمین نظام تعلیم و تربیت است.

محمدعلی واقعی اظهار داشت: حضور موثر پاسداران حریم و حرم در عرصه‌های مختلف دفاعی زمینه ساز اقتدار روز افزون انقلاب اسلامی در گفتمان جهانی شده است.

وی ضمن قدردانی از حضور معنوی و تاثیرگذار سپاه در برنامه‌های فرهنگی و فرایند تعلیم و تربیت بیان کرد: موسسه آموزشی امام حسین (ع) در فرایند آموزش و پرورش دانش‌آموزان استان افتخار آفرین بوده و دانش‌آموزانی چند بُعدی تربیت کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی امنیت و اقتدار امروز ایران اسلامی را مرهون وحدت رویه و تلاش‌های شبانه‌روزی و مشترک پاسداران در کنار سایر نیروهای مسلح دانست و تصریح کرد: سم پاشی‌های امروز دشمن و مزدوران منطقه‌ای علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ناشی از حرکت درست سپاه بر محور ولایت و آرمان‌های انقلاب است.

وی از برگزاری اردوهای راهیان نور مجازی به عنوان ابتکاری زیبا در استفاده هرچه بیشتر دانش‌آموزان، معلمان و دانش‌آموزان استان در برخورداری از مواهب این اردو یاد کرد و ادامه داد: این اقدام ارزشمند با استقبال بی‌نظیر دانش‌آموزان، اولیا و  معلمان همراه شده به گونه‌ای که قریب ۲۵۰ هزار نفر به صورت آنلاین و برخط در اردوهای راهیان نور شرکت کردند.