#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

جانشین قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: برگزاری رزمایش‌های سپاه با رویکرد اقتدار، امنیت و اتحاد است و در راستای تقویت وحدت برنامه‌هایی در مناطق مرزی دنبال می‌شود.

سردار حسن حسن‌زاده در حاشیه مراسم جشن ازدواج آسان و اهدای جهیزیه به ۲۵ زوج شهرستان زیرکوه از برنامه‌های جانبی رزمایش حضرت فاطمه زهرا (س) در جمع خبرنگاران افزود: این روزها شاهد برگزاری رزمایش بزرگ حضرت فاطمه زهرا (س) در مناطق مرزی استان خراسان جنوبی به‌ویژه شهرستان زیرکوه هستیم.

وی بیان کرد: این رزمایش امنیتی توسط نیروهای قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه و با حضور نیروهای قرارگاه عملیاتی شهید ناصری و شهید قاجاریان در این منطقه برگزار می‌شود که اقتدار و آمادگی نیروهای مسلح به‌ویژه نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به نمایش می‌گذارد.

جانشین قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه نیروی زمینی سپاه گفت: در همه این رزمایش‌ها برنامه‌های عمرانی، فرهنگی و غیرعمرانی در جهت محرومیت‌زدایی برگزار می‌شود و ارزش ریالی این خدمات که همزمان با رزمایش فاطمه زهرا (س) انجام شده بیش از ۳۰ میلیارد ریال است.

وی افزود: این خدمات در طول سال هم ادامه دارد و امیدواریم بتوانیم بیش از این در خدمت مردم خراسان جنوبی و مناطق محروم و مرزی این استان باشیم.

سردار حسن‌زاده اظهار داشت: بیمارستان ویژه و تخصصی صحرایی ثامن‌الائمه (ع) نیروی زمینی سپاه در شهرستان زیرکوه از روز یکشنبه برپا شد و تاکنون ۱۳ هزار نفر در روستاهای شهرستان زیرکوه برای ارجاع به این بیمارستان غربالگری شدند و حدود ۹ هزار نفر از خدمات این بیمارستان صحرایی بهره‌مند شده‌اند.

وی گفت: امیدواریم با این برنامه‌ها مردم هم از امنیت سالم و هم از سلامت برخوردار شوند و بیمارستان صحرایی یکی از برنامه‌های جانبی رزمایش بزرگ حضرت فاطمه زهرا (س) است.

سردار حسن‌زاده اضافه کرد: به‌زودی با ورود قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اقدامات سازندگی و محرومیت‌زدایی به‌ویژه در مناطق مرزی و نقاط دوردست و محروم در حوزه آب، اشتغال، مسکن، راه و حاشیه‌نشینی انجام خواهد شد.

امام جمعه حاجی‌آباد مرکز شهرستان زیرکوه هم در این آیین گفت: امروز کلیدواژه فرمایشات مقام معظم رهبری، جهاد تبیین است و مهمترین نکته امید دادن به مردم است.

حجت الاسلام علی صباغیان با بیان اینکه اگر از مردم جدا شویم هیچ هستیم افزود: از این برنامه زیبا و کارهای شایسته‌ای که در حاشیه رزمایش حضرت فاطمه زهرا (س) انجام شده، تشکر می‌کنم و قدردان سپاه و فرزندان انقلاب هستیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین شاخصه‌های انسانیت، بصیرت است گفت: در صدر اسلام به‌واسطه نبودن بصیرت، آسیب‌های زیادی به اسلام و مسلمین وارد شد و دود آن به چشم خود مردم رفت، پس آنچه انسان را نجات می‌دهد، بصیرت است.

امام جمعه زیرکوه اظهار داشت: مقدس‌ترین جایگاه نزد خداوند، خانواده است و اگر به این جایگاه والا با نگاه ویژه نگاه کنیم، هیچ وقت دچار مشکلات خانوادگی نخواهیم شد.

امروز به مناسبت سالروز میلاد حضرت فاطمه (س) و در آستانه فرارسیدن دهه مبارک فجر، به همت نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۲۵ سری جهیزیه به نوعروسان زیرکوه اهدا شد.

هر سری جهیزیه شامل یخچال، لباسشویی، جاروبرقی، ظروف آشپزخانه و فرش است و ارزش این تعداد جهیزیه در مجموع ۳۷۳ میلیون تومان است.

شهر حاجی‌آباد مرکز شهرستان مرزی زیرکوه در فاصله ۱۵۸ کیلومتری بیرجند قرار دارد.