#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

– مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌ جنوبی گفت: مجموع تعهد اشتغال استان در سال جاری ۱۳ هزار و ۶۹۳ نفر بوده که تا امروز ۲ هزار و ۳۶۲ مورد در سامانه اشتغال ثبت و تاکنون ۱۷.۲ درصد تعهد اشتغال محقق شده است.

، غلامرضا اشرفی در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان که به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، افزود: شهرستان سرایان با ۳۱.۱ درصد بیشترین تعهد اشتغال را داشته است و سپس درمیان با ۲۴.۲ درصد، قاینات ۲۳.۷ درصد، بشرویه ۲۳.۳ درصد، فردوس ۱۹.۹ درصد و زیرکوه ۱۵.۸ درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.

وی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی پس از اطمینان از صحت و سقم اشتغال ایجاد شده نسبت به ثبت اطلاعات شاغلان در سامانه رصد به‌صورت مستمر و روزانه اقدام کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌ جنوبی با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری گفت: مجموع اعتبار ابلاغی استان از این محل چهار هزار و ۱۶۵ میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: این تسهیلات توسط چهار بانک عامل پست بانک، صندوق کارآفرینی امید، کشاورزی و صندوق توسعه تعاون به میزان سه هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال توسط بانک مرکزی ابلاغ شده و سهم بانک‌ها تاکنون ۱۱۲.۳ درصد بوده است.

اشرفی گفت: پست بانک ۱۱۸.۸ درصد، صندوق کارآفرینی امید ۱۱۴.۲ درصد، کشاورزی ۱۱۲ درصد و توسعه تعاون ۱۰۴.۶ درصد تسهیلات را جذب و محقق کرده‌اند.

وی اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح جلوگیری از مهاجرت روستاییان و عشایر و ماندگاری جوانان در این مناطق است که درخواست داریم مدیران دستگاه‌ها و شعب بانک‌ها اگر طرحی دچار مشکل است را در اسرع وقت اعلام کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌ جنوبی گفت: از محل اشتغال پایدار روستایی و عشایری در استان هفت هزار و ۲۷۷ فرصت شغلی در استان ایجاد شده است.

وی افزود: در حال حاضر ۵۰ طرح به میزان ۹۳۵ میلیون ریال و پیش‌بینی اشتغال هزار و ۲۰۸ نفر در بانک‌ها در حال بررسی است.

اشرفی گفت: در مجموع سه هزار و ۱۴۹ طرح به میزان چهار هزار و ۶۵ میلیارد ریال و اشتغال هفت هزار و ۲۷۹ نفر در خراسان جنوبی مصوب شد و از  این میزان سه هزار و ۱۴۷ طرح به میزان چهار هزار و ۶۴ میلیارد ریال و پیش‌بینی اشتغال هفت هزار و ۲۷۷ نفر منعقد شده است.

وی تصریح کرد: در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی ۶ دستگاه اجرایی از جمله میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، جهاد کشاورزی، کمیته امداد، صندوق کارآفرینی امید و فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۷۱ مجوز در حوزه‌های مختلف صادر شده که ۴۴۵ مورد افراد مستقل و ۳۶ مورد پشتیبان بوده است.

وی از بسیج سازندگی و اداره‌ کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خواست در اسرع وقت تعهد اشتغال امسال را به دبیرخانه کارگروه تخصصی اعلام کنند.

اشرفی بیان کرد: بانک‌های توسعه تعاون و رفاه نیز در اسرع وقت نسبت به پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به طرح‌های معرفی شده اقدام کنند و بانک‌های کشاورزی و پست بانک پیگیری لازم را برای تسریع در ابلاغ اعتبارات و شیوه‌نامه پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی انجام دهند.

وی گفت: بانک‌های عامل بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ مساعدت لازم به منظور تسریع در روند بررسی و پرداخت تسهیلات به طرح‌های واجد شرایط معرفی شده از سوی کمیته امداد و بهزیستی را در دستور کار قرار دهند و پیگیری برای تسریع در ابلاغ این اعتبارات از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان ضروری است.

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌ جنوبی هم با ارائه گزارشی از وضعیت ایجاد فرصت‌های شغلی توسط این نهاد گفت: تسهیلات برای احداث نیروگاه خورشیدی به تعداد چهار هزار نیروگاه باید پرداخت شود که مشکل منابع در بانک‌ها داریم.

علی نخعی افزود: این تسهیلات اخیرا از محل تسهیلات تبصره ۱۶ در نظر گرفته شده است و بانک‌های عامل باید به این حوزه توجه جدی داشته باشند.

وی تعهد فرصت شغلی این نهاد در سال جاری را هشت هزار و ۱۹۲ مورد با اعتبار چهار هزار و ۷۲۳ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون سه هزار و ۶۴۰ نفر برای دریافت ۲ هزار و ۱۷۵ میلیون ریال به بانک معرفی شده‌اند که منجر به ایجاد ۷۴۱ فرصت شغلی شده است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور