معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی از اخذ مجوز جذب بیش از هزار و ۳۰۰ نفر نیرو به منظور تأمین نیازهای برخی دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد.

ناصر ناصری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به وجود پست‌های بلاتصدی در اغلب دستگاه‌های اجرایی، موضوع جذب نیرو و جبران این کاستی در اولویت برنامه‌های استان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با احصای پست‌های بلاتصدی به ویژه در دستگاه‌های مختلف و پیگیری های صورت گرفته در این زمینه، مجوز جذب یک هزار و ۲۱۷ نفر صادر شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: سازمان اداری و استخدامی کشور، مجوز جذب نیرو را با توجه به نیاز دستگاه‌های استان به وزارتخانه‌های مربوطه ابلاغ کرده است.

ناصری افزود: با ابلاغ این مجوزها به دستگاه‌های مربوطه،  فرآیند ارائه فراخوان‌های لازم و برگزاری آزمون‌های استخدامی در دستور کار قرار گرفته است.

وی متذکر شد: تا این لحظه، تنها آموزش و پرورش نسبت به برگزاری آزمون و آغاز فرآیند جذب بخشی از نیروهای مورد نیاز خود  اقدام کرده است.

به گفته وی؛ بقیه دستگاه‌ها به مرور نسبت به برگزاری آزمون و آغاز فرآیند جذب نیرو اقدام خواهند کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی با اشاره به کمبود نیرو در دستگاه‌های پیشران و مؤثر بر اساس سند توسعه و پیشرفت استان هم گفت: طی ۱۴ جلسه تخصصی با مدیران مرتبط، میزان نیاز دستگاه‌های اجرایی استان به نیروی انسانی تعیین شد.

ناصری ادامه داد: درخواست استان برای تأمین نیروی این ۹ دستگاه نیز به نهاد ریاست جمهوری و سازمان امور اداری و استخدامی کشور ارسال شده که به محض تأیید نهایی، مقدمات انتشار آگهی استخدامی و برگزاری آزمون فراهم خواهد شد.

بیشتر بخوانید   پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بمناسبت ارتحال آیت الله مصباح یزدی

وی از پیگیری‌های حضوری استاندار برای تحقق این موضوع گفت و متذکر شد: جبران کاستی‌های موجود و تأمین نیروی انسانی مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی، همواره مورد تأکید استاندار بوده و طی چندین جلسه حضوری در تهران پیگیری شده است.

استاندار در همایش شوراهای اسلامی استان که چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت برگزار شد از پیگیری‌هایی که در زمینه جذب نیرو برای دستگاه‌های اجرایی صورت گرفته، خبر داد و به نتایج مثبت این پیگیری‌ها  نیز اشاره کرد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور