#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

استاندار خراسان جنوبی گفت: درصدد هستیم نماز جمعه را به عنوان پایگاه و مرجع مراجعه مردم قرار دهیم تا مردم ضمن حضور در نماز جمعه، مشکلات خود را پیگیری کنند.

جواد قناعت  در دیدار اعضای ستاد نماز جمعه بیرجند افزود: نماز جمعه نمونه کوچکی از اجتماع حج است زیرا مردم به‌صورت خودجوش و بدون دخالت دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی در آن حضور یافته و این فریضه الهی را برپا می‌دارند.

وی گفت: در  نماز جمعه همه در کنار هم و بدون توجه به زبان، رنگ و تمکن مالی، موقعیت اجتماعی و قومیت در کنار هم قرار می‌گیرند و به همین دلیل است که نماز جمعه وحدت‌آفرین است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: در جمهوری اسلامی اعتقاد بر این است که سیاست ما عین دیانت ما است لذا دعوای نظام سلطه و سران کفر همواره با ما بر سر همین موضوع است که چرا نمازهای جمعه که باید عبادی باشد سیاسی نیز شده و آموزه‌های دینی را وارد سیاست کرده‌اید.

وی اظهار داشت: همراه داشتن سلاح توسط امام جمعه بیانگر مسلح بودن به سلاح ایمان است یعنی ما در کنار انجام کار عبادی همواره آمادگی برای کارهای سیاسی در حوزه اجرا را نیز داریم.

قناعت گفت: در نماز جمعه فاصله بین دولتمردان و مردم کاسته می‌شود لذا مدیران با این نگاه که مردم آنها را بهتر بشناسند در صف‌های جلوی نماز بنشینند تا مردم برای ارتباط مستقیم و بی‌واسطه به مدیران مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه در مدت دو ماه حضور در استان در نماز جمعه تعدادی از شهرستان‌ها حضور پیدا کرده است افزود: باید اذعان داشت که اهالی خراسان جنوبی، مردمی بسیار خوب و ولایت‌محور هستند و در این شرایط سخت اقتصادی و کرونایی در این فریضه الهی حضور چشمگیر دارند.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: خطبه‌های نماز جمعه در استان پربار و پرمحتواست و استان از ائمه جمعه باسوادی برخوردار است.

وی گفت: شیک بودن محل برگزاری نماز جمعه اصل نیست و اصل ما هستیم که همواره باید راه را درست تشخیص دهیم در عین حال شیک و جذاب بودن محل برگزاری نماز جمعه باعث جذب بیشتر مردم و جوانان می‌شود.

قناعت افزود: یکی از امتیازات بسیار برجسته و ممتاز خراسان جنوبی، وجود شخصیتی بزرگ و ممتاز نظیر آیت الله عبادی در رأس نماز جمعه است که فرصت بسیار مغتنمی برای حضور باشکوه‌تر مردم در نمازهای جمعه استان را فراهم آورده است.

وی تاکید کرد: نماز جمعه باید با رویکرد جدید دینی، اخلاقی و فرهنگی برگزار شود تا آحاد جامعه در نماز جمعه شرکت کنند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درخصوص جهاد تبیین گفت: در شرایط خاص کنونی که جنگ، جنگ روایت‌ها و تفسیرهاست، با وجود پیشرفت‌های فراوانی که داریم، نظام سلطه که خود از مشکلات فراوانی رنج می‌برد، مشکلات ما را بزرگ جلوه می‌دهد.

وی افزود: دشمن سعی دارد فضای کشور را غبارآلود نشان دهد لذا از هر فرصتی به‌ویژه در نمازهای جمعه باید در تبیین این موضوع استفاده کنیم که انقلاب اسلامی ما امروز بدون وابستگی به شرق و غرب به اینجا رسیده است.

قناعت از برنامه سفرهای شهرستانی خود گفت و اظهار داشت: در پنج سفر شهرستانی صورت گرفته بعد از بازدید میدانی با حضور مدیران شهرستانی و مدیران مرتبط استانی، شورای اداری را در مصلا و دفتر امام جمعه برگزار می‌کنیم.