مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: قرارگاه جنگ نرم شهید آوینی در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و نقش‌آفرینی موثر مردم در عرصه فرهنگی و هنری راه‌اندازی شده است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی،  در نشست با مدیران موسسات و فعالین فرهنگی و هنری، افزود: این قرارگاه ذیل ستاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با محوریت جوانان متعهد و جریان حلقه‌های میانی، در صدد پیشنهاد سلسله اقدامات ستادی راهبردی و پشتیبانی در چارچوب بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه تقویت هویت دینی، ملی و بومی، تحکیم بنیاد خانواده و توجه به موضوعات جوانی جمعیت، توجه به فرهنگ تعاون و اقتصاد محور، اولویت دادن به محتواهای فرهنگی، هنری و قرآنی در فضای مجازی با اولویت دادن به گروه سنی کودکان و نوجوانان، تمرکز و توجه به تحول فرهنگی استان، توجه به مناطق کم برخوردار، تمرکززدایی و برقراری عدالت فرهنگی، تربیت و توانمندسازی هنرمند متعهد و انقلابی همچنین توسعه امنیت پایدار فرهنگ محور شرق و غرب از جمله اولویت های قرارگاه جنگ نرم شهید آوینی است، گفت: با ارائه طرح‌های خلاقانه می‌توان یک تحول فرهنگی جریان‌ساز در استان ایجاد کرد.
فرخنده ادامه داد: لازم است با تشکیل کارگروهی با حضور موسسات، تشکل‌ها و نخبگان فرهنگی هنری، طرح‌های خلاقانه و قابل رصد، پایش و مفید که جزو اولویت‌ها و دغدغه‌های فرهنگی استان خراسان جنوبی است ارائه شود.
وی در پایان گفت: طرح‌های ارسالی به منظور مشارکت در این قرارگاه می‌بایست دارای ویژگی‌هایی همچون رویداد محوری بودن، ماندگاری بالا و دربرگیرنده جامعه هدف بیشتری نیز باشد.
گفتنی است اولین نشست قرارگاه جنگ‌نرم شهید آوینی ظهر امروز با حضور موسسات و جمعی از مسئولان و معاونان در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی برگزار شد.
همچنین برخی اصول و سیاست‌های قرارگاه شهید آوینی عبارتند از:
* طراحی و برنامه‌ریزی با خرد جمعی، به کارگیری و مشارکت دستگاه‌ها و نهادها، تمامی عناصر، جریان‌ها و هسته‌های فرهنگی هنری فعال و چهره‌های تاثیرگذار استانی،
* رعایت عدالت فرهنگی، محرومیت‌زدایی و توزیع متوازن در سطح استان،
* توجه به موضوعات اولویت‌دار «اولویت‌های راهبردی و مدیریتی مدیران استانی – سال ۱۴۰۲»،
* پیامدهای اجرایی طرح: «تحول‌آفرین و دارای آثار مثبت»،
* رویکرد طرح و برنامه انجمن‌ها:
    * حفظ و تقویت شبکه: (الگوسازی یا معرفی الگوهای شاخص؛ حمایت از مجموعه فعالان؛ حمایت از تولید و انتشار)
    * رویش و ایجاد ظرفیت: (آموزش و کادرسازی؛ حمایت از آثار کار اولی‌ها)
لازم به ذکر است علاقه‌مندان می توانند طرح‌های خود را به دبیرخانه قرارگاه شهید آوینی استان که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی مستقر است ارسال نمایند.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور