اولین تله تئاتر خراسان جنوبی برگرفته از نمایش برگزیده شانزدهمین جشنواره تئاتر استان با همکاری صدا و سیما و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ساخته شدتله تئاتر “بی‌قرار” براساس نمایش “ملک سلیمان” اولین نمایش تلویزیونی است که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیمای خراسان جنوبی مراحل ساخت را پشت سر می‌گذارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: این اثر برگرفته از نمایش برگزیده شانزدهمین جشنواره تئاتر استان است که با همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مطابق قول مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی مبنی بر حمایت و تقویت آثار نمایشی، تصویربرداری و تولید آن از ۲۵ بهمن ماه جاری آغاز شد.

علی فرخنده افزود: موضوع تله تئاتر بی‌قرار (ملک سلیمان) دفاع مقدس است و به‌زودی از شبکه استانی خاوران و شبکه‌های سراسری پخش می‌شود.

 

وی بیان کرد: مراحل تولید این اثر ۴۵ دقیقه‌ای با تهیه کنندگی داوود شیخ، کارگردانی و نویسندگی حسین یوسفی در حال انجام است و حسین یوسفی، محسن حسین‌زاده و حجت حمیدزاده بازیگران آن هستند.

نمایش ملک سلیمان در شانزدهمین دوره جشنواره تئاتر استان خراسان جنوبی به عنوان اثر برگزیده به بخش منطقه‌ای جشنواره تئاتر فجر راه پیدا کرد.

تله تئاتر (نمایش تلویزیونی) بی‌قرار براساس این نمایش، داستان مربوط به پس از جنگ تحمیلی است که در زیر زمین یکی از خانه‌های قدیمی بیرجند اتفاق می‌افتد.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور