رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: سامانه آبیاری نوین در سطح ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان در حال اجراست و از ابتدای امسال نیز هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده است.

غلامرضا قوسی به رسانه‌ها اظهار داشت: در گذشته سالیانه در راستای نوسازی ماشین‌آلات کشاورزی هفت میلیارد تومان هزینه شده که این رقم در سال گذشته ۵۶ میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: در زمینه گلخانه‌ها نیز ۱۱۸ میلیارد تومان قرارداد برای فراهم کردن زیرساخت‌های مجتمع‌های گلخانه‌ای منعقد شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی جزو استان‌هایی بوده که در چند مورد از جمله قیمت تنظیم بازار مرغ و تخم مرغ و از این قبیل با همکاری و همت اصحاب رسانه و تعامل با دستگاه‌های کشوری و استانی چالش نداشتیم.

وی به افزایش چهار برابری اعتبارات قنوات استان در سال جاری اشاره و بیان کرد: امسال ۸۴ میلیارد تومان به احیا و بازسازی قنوات استان اختصاص یافته که سال گذشته این رقم ۲۰ میلیارد تومان بوده است.

قوسی افزود: طی سه سال گذشته ۷۶۰ دستگاه تراکتور، ۴۰ کمباین و ۲ هزار و ۳۰۰ دستگاه ادوات کشاورزی خریداری شده و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

وی به حوزه مکانیزاسیون اشاره کرد و گفت: نوسازی ماشین‌آلات و مکانیزاسیون بخش کشاورزی کمک زیادی به کاهش ضایعات محصولات کشاورزی و هزینه‌های تولید می‌کند.