فرماندار خوسف، این شهرستان را بهشت سرمایه گذاران داخلی و خارجی عنوان کرد و افزود: سرمایه گذاران خارجی نیز جهت توسعه سرمایه گذاری در شهرک شهید رحمانی اعلام آمادگی کرده‌اند.

محمدعلی آخوندی کرد: شهرستان خوسف دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی در زمینه‌های مختلف صنعتی است که ورود سرمایه گذاران داخلی و خارجی به شهرستان افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در کارخانه کاشی و سرامیک در شهرستان خوسف انجام شده است، افزود: کارخانه کاشی و سرامیک با تولید اسلب سرامیکی و کاشی و سرامیک ساختمانی تولید خواهد شد و میزان اشتغال این طرح بیش از ۳۰۰ نفر خواهد بود.

فرماندار خوسف اظهار کرد: این طرح از نظر سرمایه گذاری که در ستاد توسعه خاروان استان مصوب شده است سومین طرح از نظر سرمایه گذاری بوده و می‌تواند در راستای توسعه شهرستان بسیار ارزشمند است.

آخوندی ادامه داد: تولیدات این کارخانه با نگاه صادرات به کشورهای همسایه و کشورهای اروپایی بوده و قسمت اعظم تولیدات این کارخانه صادر خواهد شد.

وی با بیان اینکه این کارخانه بزرگترین کارخانه کاشی در استان خواهد بود و نوع تولیدات این کارخانه در استان تولید نمی‌شود.، تصریح کرد: عملیات اجرایی این کارخانه در محل شهرک شهید رحمانی خوسف شروع شده است و پیش بینی اجرای طرح ۱۲ ماه است.

فرماندار خوسف با بیان اینکه زمین این طرح ۲۵۰ هزار متر مربع بوده و زیربنای آن چهل هزار متر مربع است، اظهار کرد: ظرفیت سالانه تولیدی این کارخانه ۸ هزار متر مربع اسلب سرامیکی و ۱۰ هزار متر مربع کاشی سرامیکی ساختمانی کفی پرسلاتی لعاب دار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان خوسف با داشتن مزیت‌های بسیار زیاد در جذب سرمایه گذاری بسیار خوب عمل کرده است و همه دستگاه‌های اجرایی در شهرستان موظف به همکاری با سرمایه گذاران هستند، ادامه داد: از همه ظرفیت‌ها برای حمایت از سرمایه گذاری استفاده خواهد شد و زیرساخت‌های سرمایه گذاری را فراهم خواهیم کرد.

آخوندی ادامه داد: از دیگر طرح‌های مهم که در ستاد توسعه خاروان شهرستان مطرح شده و به عنوان یکی از طرح‌های بزرگ سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی است طرح احداث و بهره برداری مجتمع زنجیره‌ای گوشت و تولیدات نهاده دامی است.

وی با بیان اینکه میزان سرمایه گذاری این طرح بیش از ۴ هزار میلیارد ریال است و در مرحله اخذ استعلامات از دستگاه‌های اجرایی است، تصریح کرد: با بهره برداری از این طرح و کشتارگاه صنعتی آرک چرخه تولید، فروش گوشت در شهرستان تکمیل می‌شود که در راستای افزایش درآمد کشاوران و دامداران بسیار تاثیر خواهد داشت.

فرماندار خوسف بیان کرد: میزان اشتغال این طرح ۳۱ نفر بوده شامل گاورداری شیری، پرواربندی گوساله، پرورش گوسفند داشتی، پرواربندی بره، شترمرغ توام، خوراک دام و مزارع کشت است.

وی خوسف را بهشت سرمایه گذاران داخلی و خارجی عنوان کرد و افزود: سرمایه گذاران خارجی نیز جهت توسعه سرمایه گذاری در شهرک شهید رحمانی اعلام آمادگی کرده‌اند.

فرماندار خوسف یادآور شد: با کارخانه‌ها به بهره برداری و در دست احداث در شهرستان نه تنها بحث اشتغال جوانان شهرستان مرتفع خواهد شد بلکه زمینه اشتغال جوانان بیکار سایر شهرستان‌ها راه نیز فراهم کرده است.