#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

 شمار بیماران تنفسی بستری در بیمارستان‌های خراسان جنوبی در حالی به ۳۳۱ بیمار رسیده که به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، این استان در هفته گذشته نیز در شمار استان‌های دارای بیشترین میزان ابتلا به کرونا و فوت ناشی از آن بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند روز شنبه گفت: ۲۴۳ آزمایش جدید کرونا در ۲۴ ساعت گذشته انجام شد که از این تعداد نمونه ۱۲۵ بیمار مثبت جدید در استان خراسان جنوبی شناسایی شده و شامل ۴۶ بیمار بستری در بیمارستان و ۷۹ مورد نمونه‌گیری سرپایی بوده است.

کامبیز مهدی زاده افزود: در حال حاضر ۳۳۱ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند و تست کرونا ۲۱۴ نفر مثبت است.

وی بیان کرد: ۵۶ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال عمومی ۱۳ بیمار بستری نیز مناسـب نیسـت.

رییس مرکز بهداشت استان خراسان جنوبی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۷ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش و در همین مدت ۴۳ بیمار شامل ۱۹ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب ترخیص شدند.

وی اظهار داشت: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ مورد فوتی جدید داشتیم و مجموع موارد فوت بر اثر کرونا در خراسان جنوبی به ۵۹۵ نفر رسید.

بیشترین میزان ابتلا در استان‌های ایلام، یزد، سمنان، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان جنوبی

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (شنبه) گفت: میانگین بروز هفتگی ابتلا به کووید ۱۹ در هفته گذشته به ۲۰ نفر به ازای هر صد هزار نفر رسید و بیشترین میزان ابتلا در استان‌های ایلام، یزد، سمنان، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان جنوبی گزارش شد.

سیما سادات لاری افزود: همچنین میزان میانگین موارد مرگ ناشی از این بیماری در هفته گذشته در کشور به ۴۰ نفر در هر یک میلیون نفر رسید و بیشترین میزان مرگ نیز در استان‌های یزد، سمنان و خراسان جنوبی بود.

وی اظهار داشت: موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در دنیا از مرز ۶۲ میلیون نفر گذشت و تعداد جانباختگان این بیماری نیز از یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر فراتر رفت؛ با توجه به اینکه این بیماری هنوز هیچ واکسن و داروی تایید شده‌ای ندارد، همچنان مهمترین راه مقابله با این بیماری رعایت اصول بهداشتی و خودمراقبتی است.

معاون وزیر بهداشت گفت: امیدواریم با افزایش انگیزه و همکاری مردم در رعایت توصیه‌های بهداشتی و همکاری مطلوب دستگاه‌ها و نهادهای متولی و مسئول در اجرای محدودیت‌ها شاهد توقف شیوع بالا و گسترده این بیماری در آینده نزدیک باشیم.

خراسان جنوبی در ۲ هفته قبل نیز جزو استان‌های دارای بیشترین میزان ابتلا به ویروس کرونا و مرگ بر اثر بیماری کووید ۱۹ اعلام شد.

پس از گذر خیز بیماری در تیر ماه امسال، از ابتدای مهر ماه نمودار موارد ابتلا و بستری کرونا در استان خراسان جنوبی روند صعودی گرفته و این روند افزایشی در حال امتداد است.

تعداد مبتلایان و فوتی‌های کرونا در خراسان جنوبی از مهر ماه امسال تاکنون همچنان صعودی است و براساس آخرین رنگ‌بندی، هفت شهرستان این استان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) قرار دارند.

همچنین چهار شهرستان خراسان جنوبی در وضعیت نارنجی (پرخطر) هستند و هیچ یک از ۱۱ شهرستان این استان در وضعیت زرد (متوسط خطر) نیستند.

اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها متناسب با وضعیت و روند بیماری در هر شهر مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا از صبح شنبه اول آذر ماه همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی آغاز شد.

براساس این محدودیت‌ها مشاغل غیرضروری در شهرهای قرمز و نارنجی تعطیل هستند، ادارات دولتی با حداکثر یک سوم کارکنان فعالیت می‌کنند، تردد بین شهری با خودروهای پلاک غیربومی ممنوع است و هر گونه تردد با خودرو از ساعت ۲۱ تا چهار صبح در شهرهای قرمز ممنوع است.