#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

?توسعه دامنه مشارکت های مردمی، اولویت کاری ستاد عتبات عالیات استان باشد

?استاندار خراسان جنوبی گفت: توسعه دامنه مشارکت های مردمی، باید اولویت کاری ستاد عتبات عالیات استان باشد.
دکتر قناعت با ارائه این پیشنهاد در جلسه هیئت امنای ستاد بازسازی عتبات عالیات استان که با محوریت بررسی و تصویب برنامه های سال ۱۴۰۱ برگزار شد، خاطرنشان کرد: این که خراسان جنوبی به لحاظ مشارکت مردم در بازسازی اعتباب مقدسه، جزو استان های پیشرو می باشد، بسیار قابل تقدیر و ارزنده است.
?وی ادامه داد: برنامه اصلی ستاد باید بر این مبنا پایه گذاری شود که سطح مشارکت مردم توسعه یابد، به این معنا که اگر در حال حاضر این حجم از کمک ها مثلاً از حدود ۳۰ درصد جمعیت استان حاصل می شود، در پایان سال ۱۴۰۱ این رقم خیلی بیشتر شود و درصد کثیری از جمعیت استان در این امر خداپسندانه دخیل شوند.
?استاندار با تأکید بر این که کمک به بازسازی عتبات عالیات، نتیجه یک نگاه اعتقادی و آرمانی است، متذکر شد: همین نگاه اعتقادی است که سبب شده هر کس از هر قشر و گروهی در طرح توسعه عتبات مشارکت می کند.
?قناعت اظهار داشت: هر کس به نوعی و در هر سطح و رتبه ای تمایل دارد به گونه ای ارادت و علاقه خود را به ائمه نشان دهد و این موضوع هیچ ارتباطی به تمکن مالی افراد ندارد.
?وی ادامه داد: خراسان جنوبی، مردمانی با اصالت، متدین و فرهنگی دارد که اگر چه به لحاظ سطح درآمدی و وضعیت اقتصادی به نسبت دیگر استان ها، جایگاه پایین تری دارند، اما از نظر کمک به ستاد عتبات عالیات، پیشتاز می باشند.
?به گفته وی؛ این که سرانه کمک های مردمی در برخی شهرهای استان با بیش از ۲۰۹، ۱۲۰ و …درصد رشد مواجه بود، با وجود شرایط اقتصادی نامطلوبی که در سال ۱۴۰۰ داشتیم، بسیار شگفت آور است.

?استاندار با اشاره به حضور و سخنرانی رئیس ستاد عتبات عالیات استان در جلسه شورای اداری سال ۱۴۰۰ ، تصریح نمود: بنا به صحبت هایی که در آن جلسه شد و از دستگاه ها خواستید مشارکت خود را در زمینه ساخت اعتاب مقدسه افزایش دهند، امسال و در یکی دیگر از جلسات شورای اداری، گزارشی از میزان مشارکت ها ارائه شود.
?قناعت، هدف از این اقدام را ترغیب کارمندان به مشارکت در این طرح خداپسندانه خواند.
?وی درخصوص تأمین اعتبارات مورد نیاز برای احداث ساختمان اداری ستاد و همچنین پیشرفت فیزیکی زائرسرای مشهد نیز قول مساعد داد.
?شایان ذکر است؛ در این جلسه که با محوریت بررسی و تصویب برنامه های سال ۱۴۰۱ برگزار شد، تشویق مردم برای وقف املاک، اشجار و … به بازسازی عتبات عالیات، ادامه طرح بزرگ قالی بافی توسط بانوان، مشارکت در ساخت صحن عقیله بنی هاشم(س) در کربلای معلا و … از جمله برنامه های پیشنهادی ستاد برای سال جاری عنوان گشت.