معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرحند گفت: شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۰ درصد افزایش یافت.

علی اکبر اسماعیلی  افزود: با ایثارگری و اعلام رضایت خانواده‌های اهداکننده مرگ مغزی و تلاش نیروهای بخش اهدا در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، بیمارستان‌ها و واحدهای شناسایی و فراهم آوری اعضای پیوندی امسال هفت نفر اهدای عضو در استان داشته ایم.

وی عنوان کرد: از این تعداد ۲ نفر ساکن فردوس،یک نفر ساکن سرایان، یک نفر از طبس، یک نفر از نهبندان، یک نفر از قاین و یک نفر ساکن یزد بوده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرحند با بیان اینکه از میان اهداکنندگان عضو، چهار نفر زن و سه نفر مردم بوده اند گفت: نیمی از این افراد در رده سنی ۲۰ تا ۴۰ ساله بودند.

وی اظهار داشت: شاخص تعداد اهدای عضو در یک میلیون نفر (PMP) از ابتدای امسال تاکنون به ۸.۷ درصد رسیده است که سال گذشته این عدد پنج بود.

اسماعیلی گفت: باتوجه به اینکه ۲ پزشک فوق تخصص نفرولوژی در استان مستقر و تیم پیوند استان نیز دوره‌های لازم را سپری کرده اند، بخش پیوند کلیه در بیمارستان رازی تجهیز و آماده بهره‌برداری است.

وی ادامه داد: برای ترویج فرهنگ سازی اهدا عضو جشن روز نفس را هر ساله ۳۱ اردیبهشت ماه برای خانواده‌های اهدا کننده عضو برگزار می‌کنیم همچنین در نظر گرفتن قبر رایگان در آرمستان بیرجند و فردوس برای اهدا کنندگان عضو از دیگر سیاست‌های تشویقی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرحند اظهار امیدواری کرد: این همدلی و همکاری همه جانبه کمک شایانی در رسیدن به اهداف متعالی نجات جان بیماران کند و شاهد روزی باشیم که بیمار نیازمند عضو به دلیل نرسیدن عضو پیوندی در لیست انتظار جان خود را از دست ندهد.

نوشته و خبرنگار : دکتر  ا . زارعی دبیر سرویس پزشکی و سلامت و ا حسن پور