به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش وجوانان خراسان‌جنوبی دکترمحمداسماعیل افضل‌پور روز گذشته در جلسه گرامیداشت “روز خبرنگار” اظهار داشت : رسانه‌ها بر اساس رسالتی که دارند می‌توانند در ترویج روحیه امید و نشاط، پویایی و تحرک در جامعه نقش‌آفرین باشند.
وی حوزه ورزش و جوانان را وسیع و گسترده عنوان کرد و افزود: از آنجایی‌که طیف‌های متنوعی از جامعه نسبت به این حوزه توجه ویژه دارند، رسانه‌ها با نشر اخبار فعالیت‌های ورزشی می‌توانند موجی از کنش‌ها و واکنش‌های مثبت ومنفی را در اجتماع ایجاد کنند.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی تصریح کرد: همان‌طوری‌که انتشار موفقیت‌های ورزشی در سطوح مسابقات بین‌المللی، ملی و استانی زمینه جذب قشر عظیمی از علاقه‌مندان به رشته‌های ورزشی را فراهم می‌کند، نشر یک خبر و یا گزارش غیر علمی و کارشناسی نیز می‌تواند تأثیرات مخرب و ناامید کننده‌ای را در حوزه ورزش و جوانان بوجود آورد.
افضل‌پور با بیان اینکه تعاملات و ارتباطات بین بخشی حوزه رسانه و بدنه ورزش و جوانان در ترویج و همگانی کردن ورزش بسیار موثر است، گفت: بخش عظیمی از اقشار جامعه پیگیر اتفاقات و رویدادهای ورزشی هستند لذا انتشار عملکرد مناسب و منصفانه حوزه ورزش و جوانان می‌تواند در ترغیب حامیان و توسعه این پدیده اجتماعی موثر باشد.
وی خاطرنشان کرد: اداره کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی با آغوش باز از گزارش‌های تحلیلی منطبق بر واقعیت‌های دقیق علمی و کارشناسی استقبال می‌کند وانتظار دارد نقاظ ضعف و کمبودهای این حوزه با ارائه راهکارهای قابلیت اجرائی در رسانه‌ها منعکس شود.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی از عملکرد رسانه‌های مکتوب و فضای مجازی استان در انتشار فعالیت‌های این سازمان اظهار رضایت کرد و افزود: طرح برخی از مسائل حوزه ورزش و جوانان در رسانه‌ها تلنگری در حل معضلات مبتلابه این حوزه بوده و در بسیاری از موارد نیز زمینه توجه به نیازهای اساسی جامعه هدف را فراهم ساخته است.

افضل‌پور سرعت و دقت بالا را از شاخص‌های رسانه‌های موفق در حوزه اطلاع رسانی دانست و تاکید کرد: ایجاد کانال ارتباطی خبرنگاران رسانه‌ها با بدنه ورزش و جوانان از طریق فعال شدن روابط عمومی هیات‌ها و سمن‌ها امکان پذیر می باشد.
وی در پایان با اهداء لوح سپاس و بسته ورزشی از خبرنگاران برتر رسانه‌های خراسان‌جنوبی تقدیر کرد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله