#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 جانشین فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی در بازرسی از یک سوله واقع در شهرک صنعتی بیرجند، ۸۳ دستگاه ماینر غیرمجاز به همراه متعلقات و وسایل جانبی را به ارزش ۳۰ میلیارد ریال کشف کردند.

 سرهنگ حسن شجاعی‌نسب اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان اخباری را مبنی بر ایجاد مزرعه استخراج رمز ارز در یک سوله واقع در شهرک صنعتی شهرستان بیرجند دریافت کردند که پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضایی و با همکاری اداره برق از سوله در شهرک صنعتی بازدید کردند که ۸۳ دستگاه ماینر غیرمجاز به همراه متعلقات و وسایل جانبی به ارزش ۳۰ میلیارد ریال کشف و در این رابطه یک متهم را دستگیر شد.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با بیان اینکه متهم به مراجع قضایی معرفی شد، گفت: عزم پلیس در برخورد با مفسدان اقتصادی و افرادی که به هر نحو فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی دارند، جدی است و بدون مماشات با آنان برخورد می‌شود.

دستگاه‌های تولید ارز دیجیتال (ماینر) علاوه بر مصرف بالای برق و استفاده از تعرفه‌ ارزان، خسارت زیادی به شبکه‌ توزیع برق وارد می‌کند و بخشی از خاموشی‌ ناخواسته را سبب می‌شوند.

پول مجازی (بیت‌ کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص استخراج این پول مجازی (ماینر) ساخته شده که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.

استخراج ارز دیجیتال به‌ویژه نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به ۷۲ مگاوات ساعت برق است و با توجه به قیمت نازل برق در ایران بسیاری از استخراج‌کنندگان اقدام به استخراج ارز دیجیتال با برق ارزان می‌کنند، این در حالی است که ارز دیجیتال تولید شده با این برق رایگان به بالاترین نرخ در جهان خرید و فروش می‌شود.