مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: سامانه امداد هوشمند و کارآمد در این استان راه‌اندازی می‌شود و بر همین اساس اجرای طرح پایش اطلاعات مددجویان این نهاد آغاز شد.

رضا سلم‌آبادی روز شنبه در نشست خبری افزود: خراسان جنوبی از جمله استان‌هایی است که سامانه جامع امداد هوشمند و کارآمد در این استان راه‌اندازی می‌شود لذا با همراهی ۲۷ پایگاه اطلاعاتی، ۵۲ هزار خانواده در این سامانه، ساماندهی می‌شوند.

وی بیان کرد: اطلاعات مددجویان باید تا ۲ ماه دیگر به‌طور کامل در این سامانه ثبت شود که مددجویان می‌توانند از طریق نشانی soha.emdad.ir وارد سامانه امداد هوشمند و کارآمد شوند و نسبت به ثبت‌نام و درج اطلاعات مورد نیاز اقدام کنند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی هدف اصلی از اجرای این طرح را افزایش رضایتمندی برای بهبود فرایندهای امداد اعلام کرد و گفت: بهره‌گیری حداکثری از پردازش سیستمی به جای پردازش انسانی و استفاده از داده‌های سازمان‌های ذیربط در قالب خدمات نرم‌افزاری از مهمترین کارکردهای این طرح خواهد بود.

وی ادامه داد: در سامانه امداد هوشمند و کارآمد از مشارکت جامعه هدف (نیازمندان و خیران) در ساز و کارهای اجرایی و افزایش درجه مشارکت‌پذیری بهره‌گیری بهتری خواهد شد و برون‌سپاری در امور تصدی‌گری از مهمترین کارکردهای این طرح است که مراکز نیکوکاری، موسسات خیریه و پیشخوان‌های دولت مورد توجه قرار گرفته‌اند.

سلم‌آبادی گفت: افزایش یکپارچگی فرایندی درون و برون سازمانی و حذف فرایندهای زاید از دیگر کارکردها است که باعث افزایش یکپارچگی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این طرح از پرداخت‌های گروهی و متمرکز استفاده خواهد شد اظهار داشت: ساماندهی اسناد فیزیکی و حذف حداکثری کاغذ و رویکردهای سنتی از دیگر اهداف است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی افزود: در این طرح توزیع عادلانه خدمات و امکانات برای مددجویان هوشمندسازی خواهد شد و کاهش بار کاری سطوح مدیریتی و کارشناسی کمیته امداد را به دنبال خواهد داشت.

وی استفاده حداکثری از تفویض اختیار، اصلاح فرایند ارایه خدمت، نظارت‌های هوشمند و سیستمی و کاهش زمان ارایه خدمت را از کارکردهای سامانه جامع امداد هوشمند و کارآمد عنوان کرد.

سلم‌آبادی از راه‌اندازی سامانه نظام پیشنهادات مردمی نیز خبر داد و گفت: در راستای پیاده‌سازی سیاست‌های کلان کمیته امداد و به منظور توسعه همفکری کارکنان، خانواده‌های آنان و مردم در تصمیم‌سازی‌های مدیران ارشد و ارایه ایده‌های جدید برای بهینه‌سازی سیاست‌ها، برنامه‌ها، خدمات، منابع انسانی، سیستم‌های اطلاعاتی و ضوابط امداد این سامانه در کمیته امداد راه‌اندازی و آماده بهره‌برداری شده است.

وی ادامه داد: کارکنان و خانواده‌های آنان، مددجویان و خیران می‌توانند در چارچوب این سامانه به‌صورت فردی یا گروهی با تکمیل فرم پیشنهادات خود را ارایه کنند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: پیشنهاد دهنده در ادامه ورود به سایت با اخذ کد رهگیری می‌تواند پیشنهاد خود را ارایه کند و در این سامانه در طرحی به نام پاداش اثربخشی که هر ۶ ماه یک بار برگزار می‌شود براساس مجموع امتیازات پاداش‌هایی تعلق خواهد گرفت.

وی افزود: لینک سامانه نظام پیشنهادات در صفحه اصلی پورتال کمیته امداد خراسان جنوبی قرار دارد و علاقه‌مندان می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

سلم‌آبادی همچنین از جذب هشت هزار سهمیه خدمت نیازمندان خبر داد و گفت: در این سهمیه که برای کل کشور ۲۶ هزار و ۱۵۲ سهمیه مشخص شده، خراسان جنوبی سهم قابل توجهی دارد.

وی بیان کرد: با بررسی‌های صورت گرفته ۹ هزار و یک خدمت در زمینه نیازمندی‌های مددجویان برای سرویس بهداشتی، حمام و لوله‌کشی گاز در استان وجود داشته که تاکنون هفت هزار و ۸۰۰ خدمت با پنج میلیون تومان بلاعوض و پنج میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای هر کدام محقق شده است و بقیه تا پایان سال انجام خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی افزود: طبق بررسی‌ها ۲ هزار و ۳۲ حمام در استان نیاز داشتیم که هزار و ۶۷۷ مورد در مناطق محروم شناسایی شد.

وی گفت: در ارتباط با سرویس بهداشتی ۲ هزار و ۲۷۷ مورد نیازمندی شناسایی شد که هزار و ۸۷۰ مورد مربوط به مناطق محروم بوده و درخصوص لوله‌کشی گاز چهار هزار و ۶۹۲ مورد شناسایی شده که چهار هزار و ۳۴۸ مورد مربوط به مناطق محروم است.

سلم‌آبادی اظهار داشت: امیدواریم با تسهیل در خدمت‌رسانی بتوانیم نیازهای مددجویان را به‌صورت کارشناسی شده و با اولویت تکریم مددجویان تامین کنیم.