نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: وجود زباله‌گردها مناسب با چهره شهر اسلامی نیست و باید به نحوی شناسایی و ساماندهی شوند.

 

 بهبود وضعیت راه‌ها، تامین آب، فعال‌سازی معادن و ایجاد صنایع تبدیلی از مسائل مهم این استان است که امیدواریم با تلاش دولت و همکاری مردم، پیشرفت‌های خوبی در این زمینه حاصل شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید “علیرضا عبادی” روز شنبه در دیدار “جواد قناعت” استاندار خراسان جنوبی ضمن تسلیت ایام عزای شهادت حضرت زهرا (س) افزود: راه‌ها با توجه به وسعت استان، پراکندگی و شرایط ترانزیتی از مسائل اهم استان بوده و جذب اعتبارات در این حوزه بسیار خوشحال‌کننده است.

وی گفت: مساله تامین آب چه از خلیج فارس و چه آب‌های ژرف نیز مهم است و در استانی با این وسعت اگر آب به دست آید، رشد عجیبی می‌کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: از مهمترین امتیازات این استان انواع معادن است و ایجاد صنایع تبدیلی هم بسیار جای کار دارد.

وی افزود: آنچه اهمیت دارد امیدی است با استعداد خاصی که این مردم دارند و رهبر معظم انقلاب این منطقه را با علم و ایمان نام بردند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی به بازدید اخیرش از نمایشگاه جهادگران علم و فناوری در بیرجند اشاره کرد و گفت: دیدن ابتکارات جوانان و حتی نوجوانان مایه مسرت است و اگر به این افراد فرصت داده شود با تعهد ایمانی که بین مردم است، صداقت‌ها را ببینند، همراهی و همکاری می‌کنند و فرهنگ‌شان این است که اینها نوید صبح امید است.

وی توضیحات استاندار درباره اقدامات انجام شده طی هفته‌های اخیر را خوشحال‌کننده دانست و افزود: البته خدا را شکر می‌کنیم که این انقلاب عزیز را که اسلام ناب است به ما عنایت فرمود و هر وقت عوامل بیرونی و درونی عرصه را بر انقلاب تنگ کردند، دست قدرت الهی راه را باز کرد.

امام جمعه بیرجند گفت: آنچه به لطف خدا و حضور مردم در این مقطع زمانی اتفاق افتاده، خیلی نعمت عظیمی است و آیه‌های یاس که مستکبرین، القا و ایادی آنان ترجمه می‌کردند، ۱۸۰ درجه مخالف با آن تحقق پیدا کرد و این دولت اسلامی و مردمی که روی کار آمد، جوانه‌های امید در قلب مردم حاصل شد.

وی خطاب به استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: شما هم که در این چارچوب قبول زحمت کردید و به استان آمدید ما خدا را شکر می‌کنیم و در کنار مساله اهم که چینش صحیح مطابق با آرمان‌های انقلاب است در همین مدت کوتاه، کارهای ارزشمندی انجام دادید.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: در ارتباط با محصولات کشاورزی استان که برخی از آنها حتی در سطح جهان منحصر به‌فرد است، گاهی بسیاری از این محصولات روی دست کشاورزان می‌ماند و کیفیت آن کاهش می‌یابد که در همان جلسه معارفه قول حمایت طی دو هفته آینده دادید و این کار انجام شد که خیلی مهم است.

وی در ادامه اظهاراتش ۲ مساله و درخواست را مطرح کرد و گفت: حدود چهار سال قبل آیت الله رئیسی به استان سفر داشتند و گفتند اگر نهادهای انقلابی امدادرسان تجمیع شوند و کار جمعی را آغاز کنند، انواع نیازها ارایه شود و نهضت خدمت‌رسانی باشد تا کسانی که مشمول حقوق قانونی این نهادها نیستند آنها را نیز حمایت کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: در این زمینه اقداماتی تاکنون انجام شده اما کافی نیست لذا افراد نیازمند در سطح استان داریم که مرجعی ندارند که به آنجا مراجعه کنند و پیشنهاد می‌شود در این مقطع تا نتایج رسمی برای کل کشور، با ابتکار در این استان کاری شود که اگر خارج از چارچوب این نهادها ثابت شود افرادی فقیر هستند به حدی کافی از آنان حمایت مالی شود.

وی به پدیده زباله‌گردی اشاره کرد و افزود: این افراد را به‌سرعت می‌توان شناسایی کرد که نیازمند واقعی هستند یا خیر؛ در صورت نیاز محترمانه گفته شود نیازتان از این طریق تامین می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: اگر فرد نیازمند نباشد، زباله‌گردی مناسب با چهره شهر اسلامی نیست و باید به نحوی این مساله ساماندهی شود.

وی همچنین گفت: گزارش غیررسمی به ما رسید که ۵۰ تا ۷۵ درصد در یک منطقه‌ مرزی از استان اعتیاد رسوخ کرده و هدفمند است که بسیار وحشت‌زا بود لذا از مسوولان دعوت و در جلسه‌ای درخواست کردیم تا طرح‌هایی برای جلوگیری از این آسیب انجام شود.

امام جمعه بیرجند افزود: گزارش رسمی کمتر بود اما به هر حال موضوع خطرناکی است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.