دکتر فاطمه بصیری پور مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس گفت: بانوان ایران اسلامی در طول هشت سال دفاع مقدس با حمایت، انگیزه سازی و امید بخشی به همسران و فرزندان رزمنده خود، صبوری در شرایط سخت، بصیرت و زمان شناسی نقش مهم و اثر بخشی در دفاع از میهن اسلامی ایفا کردند.

وی اظهار داشت: در تاریخ حماسی ایران اسلامی شاهد نقش آفرینی زنان در عرصه های دفاعی و رزمی از ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی تا امروز هستیم به ویژه دوران دفاع مقدس که سند زرّین شهامت، مقاومت و خدمت بانوان در دفاع از ارزشها ست‌.

بصیری پور، با تبیین نقش آفرینی بانوان متخصص در عرصه های بهداشت و درمان و خدمات در جبهه ها به مجاهدت بانوان شهرها و روستاها با کیلومتر ها فاصله از مناطق جنگی کشور در کمک به رزمندگان اشاره کرد و گفت: در طول انقلاب اسلامی زنان هر آنچه داشتند برای حفظ کیان این کشور و انقلاب در طبق اخلاص گذاشتند و نثار کردند.

وی با احترام به جایگاه مادران شهدا، گفت: ما در تاریخ انقلاب و خصوصا هشت سال دفاع مقدّس شیر زنانی داشتیم که چند فرزند خود را تقدیم راه خدا کردند و هرگز در برابر مصائب قد خم نکردند اینها الگوهای صبر زینبی هستند.

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی با اشاره به فرامین رهبر معظم انقلاب که فرمودند: مردم انقلابی ما باید بدانند که برای حفظ اسلام و انقلاب اسلامی؛ نگهداری از ثمرات آن و پاسداشت خون شهیدان، لازم است که بردباری انقلابی از خود نشان دهند، افزود: زنان ایران اسلامی امروز در تداوم رسالت انقلابی خود در حفظ انقلاب و دستاورد‌های انقلاب و ارزشهای دفاع مقدس بابردباری، بصیرت، آگاهی و حضور همیشه در صحنه حماسه آفریدند و هر روز شاهد درخشش بانوان در عرصه های علمی، اجتماعی، فرهنگی، سازندگی و خدمت رسانی برای پیشرفت کشور هستیم.

وی با بیان اینکه زنان جامعه ما در عرصه‌های مختلف جامعه به بهترین نحو در چارچوب‌ مواضع نظام اسلامی و دینی ایفای نقش می کنند، گفت: امروز بانوان جامعه اسلامی دلسوزانه و صبورانه تر از گذشته پای کار حفظ انقلاب و دستاورد‌های دفاع مقدس هستند، این فرهنگ که بر گرفته از مکتب عاشوراست در عموم مردم بابصیرت ایران اسلامی و خصوصا خانواده های معظم شهدا ، جبهه مقاومت اسلامی ، مدافعان حرم و مدافعان امنیت متبلور است.

بصیری پور افزود: انقلاب اسلامی بر گرفته از مبنای فکری امامین انقلاب، معرف الگوی سوم زنان مسلمان به دنیاست؛ بانوانی که در عین نجابت، حجاب و عفاف، تعهد و پایبندی به بنیان خانواده در بالاترین جایگاه های علمی، فرهنگی و اجتماعی نقش آفرین هستند.

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی بااشاره به هجمه ها ی دشمنان بر علیه بانوان جامعه اسلامی گفت: امروز زنان جامعه ما پیش برندگان اصلی حرکت های اسلامی و انقلابی کشور هستند، که با هوشیاری و بصیرت خود در برابر تمام توطئه‌ها دشمنان خارجی و معاندان داخلی ایستادند و همچنان در دفاع از ارزش های اسلام و انقلاب ثابت قدم هستند.

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی با بیان اینکه رشد آماری بانوان نخبه علمی، ورزشی، فرهنگی، قرآنی، اساتید، پزشکان ایران با قبل از انقلاب اسلامی قابل مقایسه نیست گفت؛ امروز جمعیت قابل توجهی از فرهیختگان کشور از قشر بانوان هستند که با حفظ عفت و کرامت دینی و انسانی خود در بالاترین سطوح اجتماعی قرار دارند و اینها نشان از دستاوردهای غنی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای کرامت بانوان است.

بصیری پور ، با بیان اینکه استان خراسان جنوبی هفت شهید زن دارد که شهیده “معصومه محمودی سرتنگی” یکی از این شهداست که در روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی در غرب کشور به شهادت رسید.وی افزود ؛ به منظور گرامیداشت یاد این بانوی شهید استان در هفته دفاع مقدس یادمانی به نام این شهید در شهرستان بیرجند ایجاد می شود.

وی بیان کرد: در راستای گرامیداشت هفته دفاع مقدس کمیته بانوان سپاه انصارالرضا (علیه‌السلام) ۴۳ عنوان برنامه را در سطح رده های بسیج خواهران استان برنامه ریزی و اجرایی خواهد کرد.

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی ادامه داد: تجلیل از ماداران و همسران شهدا و رزمندگان، تجلیل از بانوان ایثارگر ، برگزاری یادواره های شهدای زن و همچنین شهیده شاخص سال شهیده مهناز حاجی شاه در ۶ شهرستان استان از جمله برنامه هایی است که در هفته دفاع مقدس در سطح رده های بسیج خواهران استان خراسان جنوبی اجرا می شود.

وی مطرح کرد: برگزاری همایش “رمز ماندگار”، اجتماع مردمی بانوان در پاسداشت یاد شهیدان ، حضور مقتدر گردان های کوثر بسیج ، برگزاری نشست‌های بصیرتی، روایتگری در مساجد و مدارس و پاتوق های دخترانه، برگزاری اردوهای جهادی، تهیه و توزیع بسته های لوازم التحریر و لباس بین دانش آموزان مناطق محروم و حاشیه شهر و توزیع جهیزیه بین زوج های نیازمند در راستای ازدواج آسان از دیگر برنامه های بسیج خواهران استان در هفته دفاع مقدس است.

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی گفت: به منظور آشنایی نسل امروز با دستاورد‌ها و ارزش‌های دفاع مقدس و همچنین گرامیداشت یاد شهدا؛ در هر یک از رده های بسیج خواهران استان یک برنامه محوری و شاخص در هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور