رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی از ابلاغ یک هزار و ۵۲۰ میلیارد تومان از اعتبارات سنواتی به دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد.

حمید جهانشاهی، در ششمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار کرد: در حال مبادله موافقتنامه با دستگاه‌های اجرایی هستیم و از مهر ماه تخصیص اعتبارات را آغاز خواهیم کرد.

وی با اشاره به ارائه گزارشی از پیشرفت مبادله موافقت نامه‌های دستگاه‌های اجرایی استان بیان کرد: در مجموع وضعیت مناسبی نسبت به سال گذشته داریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی ادامه داد: در اعتبارات هزینه‌ای ۹۹.۶ درصد اعتبارات ابلاغی به استان را مبادله موافقت نامه آنها انجام شده است.

وی با بیان اینکه در اعتبارات تملک دارایی‌ها چون در طی سال هم ردیف‌هایی داریم حساسیت بیشتری وجود دارد، عنوان کرد: ۱,۷۰۰ میلیارد تومان اعتبارات سنواتی داشته‌ایم که تا کنون ۱,۵۲۰ میلیارد تومان به دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود تا نیمه مهر ماه از مرحله مبادله موافقتنامه خارج و وارد فاز تخصیص شویم، اضافه کرد: برخی دستگاه‌ها از جمله اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، علوم پزشکی، بنیاد مسکن و شهرداری‌ها انتظار داریم در مبادله موافقتنامه‌های دستگاه‌های خود تسریع کنند.

جهانشاهی با اشاره به تصویب ۱۱ طرح پژوهشی استان در شورای برنامه‌ریزی استان بیان کرد: اعتبار این طرح‌ها از محل اعتبارات پژوهشی استان حدود ۱۶ میلیارد ریال است. ۵ طرح در پنجمین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان تصویب و ۶ طرح دیگر نیز امروز تصویب شد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور