سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: مقاوم‌سازی مسکن روستایی از اصول اساسی استان است که در اولویت‌بندی برنامه‌ها، بالاترین امتیاز را دارد.

ناصر خوش خبر روز دوشنبه در ستاد بحران بخش سرداران شهرستان نهبندان افزود: در موضوع احداث مسکن در روستاها باید از الگویی پیروی شود که سلامت مردم را تضمین کند.

وی تصریح کرد: ما باید در برنامه‌ریزی‌ها و تامین زیرساخت‌ها به گونه‌ای دقت نظر داشته باشیم که اطمینان خاطر حاصل شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: اگر برنامه‌ریزی‌ها درست و اصولی باشد و واحدهای مسکونی ایمن ساخته شوند، چنانچه حادثه‌ای رخ دهد، نگرانی نداریم.

وی تاکید کرد: ما هر قدر هم که خوب کار کنیم اما در زمان وقوع حادثه، کمترین تلفات، پاسخگویی ما را می‌طلبد.

خوش خبر بر آمادگی همیشگی اعضای ستاد بحران تاکید کرد و گفت: اعضای ستاد بحران در هر حوزه‌ای باید آمادگی لازم برای واکنش درست در زمان بحران را داشته باشند.

وی با اشاره به زلزله امروز که مناطقی از شهرستان‌های سربیشه و نهبندان را لرزاند، بیان کرد: خوشبختانه این زمین لرزه‌ها، خسارتی به همراه نداشته است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: مدیران باید در شرایط وقوع حادثه در جمع مردم حضور داشته باشند.

در پی زمین لرزه‌هایی که از صبح امروز مناطقی از شهرستان‌های سربیشه و نهبندان را لرزاند، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری به همراه مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی و فرمانداران نهبندان و سربیشه در روستاهای این ۲ شهرستان حضور یافتند و شرایط این مناطق را ارزیابی کردند.

۶ زمین لرزه از صبح دوشنبه تا ظهر امروز در شهرستان سربیشه به وقوع پیوست که بزرگترین آنها ۴،۱ ریشتر در ۴۹ کیلومتری سربیشه و ۶۰ کیلومتری شوسف از توابع شهرستان نهبندان ثبت شد.