مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با تاکید بر رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی در آبرسانی سیار به روستاهای استان عنوان کرد: در شرایط بروز اپیدمی کرونا و لزوم رعایت اصول بهداشتی، استفاده از ماسک و مایع ضد عفونی کننده دست توسط راننده الزامی است.
به گزارش دبیرخانه شورای اطلاع رسانی خراسان جنوبی، امامی با بیان این که تامین آب ناوگان آبرسانی سیار از محل منابع آب تحت مدیریت شرکت انجام می شود، ادامه داد: در این راستا کیفیت فیزیکی، شیمیایی و میکروبی منابع بر اساس استانداردهای ابلاغی موسسه استاندارد و دستورالعمل های آبفا کشور به صورت مستمر پایش و کنترل می گردد برای تضمین کیفیت و سلامت آب توزیعی با تانکر، نیز میزان کلر باقیمانده آب کنترل و نظارت صورت می گیرد.
وی با اشاره به این که با توجه به شیوع کرونا، تمامی پروتکل های بهداشتی توسط راننده تانکر آبرسانی باید رعایت گردد، اضافه کرد: در این راستا دستورالعمل ها به طرف قرارداد حمل آب تانکری ابلاغ شده است.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با بیان این که در حمل آب تانکری، توزیع در مخازن ذخیره روستا و تانکرهای ثابت روستایی انجام می شود ، خاطرنشان کرد: در مواقع اضطراری از جمله ترکیدگی های پیش بینی نشده در خطوط اصلی نیز توزیع آب توسط تانکر صورت می گیرد که با توجه به دستور استاندار برای این شرایط هم با توجه به شیوع ویروس کرونا تمهیداتی اندیشیده شده است.
امامی به افزایش ظرفیت تامین آب خانوار روستایی جهت مصارف شرب و بهداشتی اشاره کرد و افزود: انتظار می رود با همکاری دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستا در زمان توزیع آب اضطراری موارد بهداشتی از جمله فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک توسط مردم رعایت گردد.
وی تاکید کرد: هم استانی های گرامی می توانند در صورت مشاهده عدم رعایت نکات بهداشتی، مراتب را به مرکز ارتباط مردمی شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی به شماره ۱۲۲ اطلاع دهند.