قائم مقام کمیته امداد خراسان‌جنوبی گفت: همزمان با دهه فجر، ۸۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

محمد اکبری، امروز سه‌شنبه ۸ بهمن، در نشست‌ خبری به مناسبت دهه فجر اظهار کرد: ۱۲ دستگاه عضو کارگروه همیاری و خدمات‌رسانی هستند.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ مسکن محرومان در ایام سالگرد تأسیس کمیته امداد به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: ۱۵۱ میلیارد تومان منابع اشتغال کمیته امداد در سال جاری است که بر این اساس حدود سه هزار طرح اشتغال با اعتبار ۱۰۹ میلیارد تومانی در دهه‌فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

قائم مقام کمیته امداد خراسان‌جنوبی بیان کرد: جمعیت هلال احمر به عنوان یکی از دستگاه‌های عضو کارگروه در دهه فجر برنامه‌هایی مانند ‌اعزام کاروان سلامت به سیستان و بلوچستان از ۱۶ تا ۱۹ بهمن، اعزام تیم سحر به سیستان و بلوچستان، افتتاح پایگاه امداد و نجات بین شهری سه قلعه و کلنگ‌زنی پایگاه امداد و نجات بین‌شهری در روستای نایبند طبس را اجرایی خواهد کرد.

اکبری افزود: سازمان بهزیستی نیز برنامه‌هایی مانند افتتاح مجتمع حمایتی شهید فولادی مقدم طبس، افتتاح مجتمع حمایتی آرین شهر و افتتاح چهار طرح اشتغال توان جویان و مددجویان به نمایندگی از ۳۲۰ طرح خوداشتغالی را در دهه فجر انجام خواهد داد.

وی بیان کرد: در ایام دهه ‌فجر در شهرستان‌های دارای ضریب محرومیت بالا ۵۱۷ وسیله گرمایشی شامل؛ ۳۶۳ بخاری، ۱۵۴ آبگرمکن، ۱۹۸ یخچال و ۲۸۷ تخته فرش ۶ متری و ۵۰۰ عدد اجاق گاز بین محرومین توزیع می‌شود که در مجموع بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۴۷۴ میلیون ریال خواهد بود.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقه شعر، کتابخوانی و نقاشی در مجتمع‌های فرهنگی امداد، برگزاری جشن انقلاب در مجتمع‌های فرهنگی و تربیتی کمیته امداد، دیدار با خانواده شهدا و خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد از دیگر برنامه‌های دهه فجر در استان است.

قائم مقام کمیته امداد خراسان‌جنوبی با اشاره به اعزام ۲۶۰ نفر از مددجویان به مشهد مقدس، اظهار کرد: ۵۴۱ فقره وام کارگشایی با اعتباری بالغ ۲۷ میلیارد ریال نیز در دهه فجر اعطا می‌شود.

اکبری از افتتاح مرکز نیکوکاری اصناف در شهرستان نهبندان همزمان با دهه فجر خبر داد و یادآور شد: دیدار با خانواده‌های سه هزار بیمار صعب‌العلاج در خراسان‌جنوبی از دیگر برنامه‌هاست.