#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی گفت: پرونده‌هایی برای ترک فعل برخی مدیران تشکیل دادیم که در مرحله تحقیقات است.

حجت الاسلام علی نسایی‌ زهان روز یکشنبه در نشست خبری افزود: به محض اینکه کیفرخواست صادر شود و افرادی در این زمینه محکوم شوند یقینا اعلام محکومیت می‌کنیم تا مردم بدانند دستگاه قضایی با کسی شوخی ندارد.

وی گفت: ترک فعل مدیران در حوزه نظارت بر عملکرد زیرمجموعه خود مورد پیگیری جدی دستگاه قضا قرار می‌گیرد و مدیران باید نسبت به وظایف محوله پاسخگو باشند.

دادستان بیرجند ادامه داد: در حوزه نظارت بر بازار کارهای خوبی انجام شده هرچند نظارت بر بازار، وظیفه دستگاه قضایی نیست بلکه ما به عنوان مدعی‌العموم ورود می‌کنیم و آن دسته از مدیرانی که ترک فعل داشته‌اند از جمله در مورد نحوه توزیع نهاده‌ها با ارز دولتی باید پاسخ بدهند.

وی گفت: همه استان‌های کشور در زمینه مرغ و تخم مرغ با مشکل مواجه شدند و فقط در خراسان جنوبی مرغ و تخم مرغ با قیمت مصوب عرضه شد زیرا با مافیای پشت صحنه برخورد و هشت نفر را دستگیر کردیم که در چارچوب قانون با آنها برخورد می‌شود.

حجت الاسلام نسایی زهان افزود: در ارتباط با تسهیلات بانک‌ها گاهی گفته می‌شود که در محل خود هزینه نشده و به بازار طلا، مسکن و سایر حوزه‌ها رفته در حالی که اگر نظارت قوی باشد این تسهیلات باید در بخش تولید هزینه شود.

وی علت بسیاری از گرانی‌ها را نظارت‌ ضعیف دانست و گفت: در هر دستگاهی ناظرانی وجود دارند که باید وظیفه را به‌خوبی انجام دهند و پاسخگو باشند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی اظهار داشت: وقتی دستگاه قضایی با افراد هنجارشکن و قانون‌شکن برخورد می‌کند، افراد از جمله مدیران دلخور می‌‍شوند و علیه این دستگاه تخریب و جوسازی می‌شود لذا دستگاه قضایی مظلوم است.

وی افزود: خوشبختانه با تدابیر روسای قدیم و جدید قوه قضاییه نظارت‌ها بر سیستم قضایی تشدید شده و قضات از چند ناحیه نظارت می‌شوند لذا خطا در کمترین حد ممکن است و دستگاه قضا نسبت به مسولیت خود کاملا پاسخگو است که سایر مدیران هم باید پاسخگو باشند.

حجت الاسلام نسایی زهان در ادامه این نشست خبری مواد مخدر را جرم اول در خراسان جنوبی اعلام کرد و گفت: با توجه به هم مرزی با افغانستان و عبور مواد مخدر از خراسان جنوبی ۱۹ هزار معتاد در استان شناسایی شدند که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شناسایی و ترک معتادان باید از ادارات شروع شود اظهار داشت: باید در زمینه ترک اعتیاد به طور اصولی و علمی اقدام کنیم اما برخی کمپ‌های ترک اعتیاد بیشتر به عنوان منبع درآمد به این موضوع نگاه می‌کنند که باید این نگاه برچیده شود.

دادستان بیرجند گفت: جوان معتاد سرمایه مملکت است که باید رفع این آسیب مورد توجه قرار گیرد.

وی درباره وضعیت سرقت‌ در استان گفت: اگر سرقت در جامعه‌ای رشد پیدا کند امنیت روانی را به هم می‌ریزد و کمترین توقع شهروندان از مسوولان، حفظ امنیت است.

حجت الاسلام نسایی زهان تصریح کرد: فضای شهر برای سارقان و افراد هنجارشکن باید ناامن شود و اگر سرقت شرایط سرقت حدی را داشت طبق قانون باید برخورد شود زیرا هم شرعی و هم قانونی است.

وی افزود: در کشور جرم سرقت ۲۶ درصد و در خراسان جنوبی ۱۳ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته اما ۷۵ درصد سرقت‌ها در استان کشف شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گفت: به همه دادستان‌های استان توصیه شده که برخوردها برای سارقان شدت بیشتری داشته باشد تا احساس امنیت نکنند و به سارقان در زندان مرخصی داده نخواهد شد.

وی همچنین زباله‌گردی را معضلی برای شهر بیرجند عنوان کرد و افزود: ۶۰۸ زباله‌گرد در مرکز استان شناسایی شدند که باید تدبیری در این خصوص صورت گیرد و این افراد قانونمند و با استفاده از بخش خصوصی ساماندهی شوند.

حجت الاسلام نسایی زهان اظهار داشت: در رابطه با سگ‌های ولگرد که معضل کشوری است در خراسان جنوبی کار جهادی صورت گرفت و از سوی دادگستری مهلت ۳۰ روزه تعیین و اقدامات ضرب‌الاجلی انجام شد که تمامی شهرداری و دهیاری‌ها پای کار آمدند و هزار و ۲۰۰ سگ جمع‌آوری و به پناهگاه تحویل داده شدند هرچند هنوز تعدادی سگ وجود دارد که باید توجه بیشتری شود.

وی افزود: شهروندان در صورت هرگونه رویت سگ ولگرد به شهرداری و دهیاری اطلاع دهند و اگر هر مسوولی در این زمینه کم‌کاری کند برخورد قضایی صورت می‌گیرد.