مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی گفت: ۳۰ گروه جهادی دانشجویی در ایام تابستان امسال به مناطق محروم و کم برخوردار استان اعزام می شوند.

ابوذر صلاحی روز سه شنبه در نشست خبری افزود: این گروه‌ها در حوزه عمرانی، فرهنگی تربیتی، بهداشت و درمان، اشتغال و کارآفرینی خدمات ارائه می‌کنند.

وی اظهار داشت: ۵۶۴ نفر از دانشجویان در ایام تابستان در این برنامه‌ها شرکت می کنند که از این تعداد ۳۱۵ نفر خواهران و بقیه برادران هستند که به همه شهرستان‌های خراسان جنوبی اعزام انجام می‌شود.

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی گفت: بیشتر گروه‌های جهادی از دانشگاه‌های شهرستان بیرجند به مناطق محروم استان اعزام می‌شوند.

وی یادآور شد: از سال قبل با تغییر رویکرد در اعزام گروه‌های جهادی مواجه بودیم که در واقع در قالب طرح اعتلای بسیج سازندگی گروه‌ها، نقطه هدفی را برای خود مشخص کنند که در آن نقطه به مدت سه تا پنج سال برنامه برای خود تدوین کرده و روستا را از یک نقطه محرومیت به سطح بهتری ارتقا دهند.

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی بیان کرد: امسال دومین سال اجرای طرح اعتلا است که همه این گروه‌ها در نقاط هدفی که مشخص کردند به میزان پیشرفتی که داشته‌اند همان فعالیت خود را در حوزه‌های مختلف ادامه می‌دهند.

صلاحی گفت: در سال قبل گروه‌های جهادی ما اشتغال‌های حداقلی در بعضی نقاط روستایی انجام داده‌اند که می‌تواند درآمد حداقلی برای بعضی خانواده‌های روستایی داشته باشد.

وی افزود: با توجه به شعار سال و بحث رونق تولید و اثرگذاری اردوهای جهادی در فضای دانشجویی و بین جوانان دارد مسئولان دستگاه‌های مختلف و دانشگاه‌ها از اردوهای جهادی حمایت حداکثری داشته باشند.

صلاحی ادامه داد: اردوهای جهادی با هدف سازندگی روحی و فردی هم برای دانشجو و هم اثرگذاری در فضای اجتماع و مناطق محروم انجام می‌شود که ثمرات بسیار خوبی در سال‌های گذشته داشته است.

وی اظهار داشت: از سه سال قبل تاکنون به طور میانگین فعالیت گروه‌های جهادی دانشجویی برای ۲۰ نفر شغل ایجاد کرده است، احداث واحد کوچک پرورش مرغ بومی در یک روستا، ایجاد کارگاه حوله بافی و… از اقدامات بسیج دانشجویی در حوزه اشتغال است.

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی گفت: دوره‌های تشکیلاتی بسیج دانشجویی در تابستان شامل یک دوره در داخل استان و دوره دیگر اعزام است که دوره نخست یازدهمین دوره خط امام (ره) را در استان برگزار می‌کنیم که از ۱۰ تا ۱۶ تیر ماه در دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند برگزار می‌شود.

صلاحی اضافه کرد: موضوع دوره خط امام (ره) استانی بیشتر آشنایی دانشجویان با مبانی اندیشه اسلامی و هم گفتمان امامین انقلاب است و نگاه به تفکرات امام راحل (ره) و بحث‌های تشکیلاتی است.

وی افزود: کتاب‌های طرح کلی اندیشه اسلامی و انسان ۲۵۰ ساله از بیانات مقام معظم رهبری است و کتاب جدال ۲ اسلام از صحیفه امام خمینی (ره) در دوره خط امام (ره) ارائه می‌شود.

وی اظهار داشت: برگزاری جلسات و حلقه‌های مختلف، کرسی‌های آزاد اندیشی، بحث‌های مطالبه گری و برگزاری مساباقت مختلف، بازدید از مراکز گوناگون و… برای دانشجویان سراسر استان در دوره یادشده پیش بینی شده است.

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی بیان کرد: امسال ۲۱۸ نفر از دانشجویان استان به دوره طرح ولایت کشوری اعزام می‌شوند، این دوره مورد تأیید مقام معظم رهبری است که بیست و چهارمین دوره آن به مدت ۴۰ روز در مشهد مقدس در ۲ بازه زمانی از ۱۵ تیر تا ۱۵ شهریور برگزار می‌شود.

صلاحی گفت: دوره اسلام ناب هم تابستان امسال برگزار می‌شود این دوره هم مربوط به گفتمان سازی امامین انقلاب است، ۳۰ نفر از دانشجویان به شکل تیمی در این دوره شرکت می‌کنند و از ۱۸ تیر ماه نیز در تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر سه کاروان از دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند و دانشگاه فردوس در قالب سه کاروان در مرداد ماه امسال به اردوی راهیان نور غرب اعزام می‌شوند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله