مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: ۱۸ موزه استان در ایام نوروز امسال با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای بازدید علاقه‌مندان باز است.

حسین رمضانی  افزود: دستورالعمل‌های بهداشتی در بازدید از موزه‌های استان رعایت می‌شود تا علاقه‌مندان بتوانند بدون دغدغه از موزه‌ها بازدید داشته باشند.

وی بیان کرد: بازدید از بناهای تاریخی در این مدت تعطیل است و اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی در این اماکن راهنمای مسافر مستقر نکرده است.

رمضانی با اشاره به اینکه اسکان مسافرین نوروزی در امامزادگان، مدارس و  پارک‌های استان ممنوع است، اضافه کرد: اقامت مسافران صرفا در مراکز اقامتی مجوز دار از جمله هتل‌ها، مهمان‌پذیرها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی خواهد بود.

وی گفت: سفرهای نوروزی در قالب تور تنها در چارچوب تورهای برنامه‌ریزی شده از طریق آژانس‌های مسافرتی دارای مجوز و تحت‌نظر وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی که در سامانه ثبت تور کد دریافت کرده‌اند، امکان‌پذیر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی اظهار داشت: سفر به شهرهای زرد و آبی محدودیتی ندارد اما براساس مصوبه ستاد سفر استان دستگاه‌های خدمات‌رسان هیچگونه خدماتی از جمله تسهیلات سفر و اسکان برای مسافران نخواهند داشت.

رمضانی عنوان کرد: نظارت‌ها بر مراکز اقامتی، پذیرایی، بوم‌گردی‌ها و مجتمع‌های خدمات رفاهی به منظور کنترل کیفیت خدمات با توجه به شرایط کرونا، در استان انجام خواهد شد.