معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری دهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در استان به همت سازمان دانشجویان جهادددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: این مناظرات ۲۵ لغایت ۲۷ آبان ماه سال جاری در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.
حمید مرادی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی امروز، ۲۶ تیرماه به خبرنگاران رسانه های گروهی اظهار کرد: این مسابقات با هدف توانمندسازی دانشجویان در گفتمان‌های علمی و با شعار “مناظره، فرصتی برای یادگیری” توسط جهاد دانشگاهی برگزار می شود.
وی ادامه داد: به منظور ارتقاء فرهنگ گفت‌وگو و بسط و گسترش مباحثه مستدل، اخلاقی و منطقی و تعالی نشاط علمی در محیط‌های دانشگاهی، مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران هر سال توسط مرکز ملی گفتگو، مناظره و آزاداندیشی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی و واحدها در سراسر کشور برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، با اشاره به اینکه یکی از اهداف مسابقات مناظره، آزمودن توان منطقی دانشجویان در اقامه استدلال و اقناع مخاطب است، افزود: مسابقات مناظره دانشجویان ایران فرصتی برای تقویت فضای آزاداندیشی مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و مقام معظم رهبری سال‌هاست بر ضرورت توسعه و تقویت گفتگو و آزاداندیشی در دانشگاه‌ها تاکید می‌کنند.
وی افزود: این مسابقات اطلاعات و آگاهی دانشجویان را درخصوص مسائل و موضوعات مختلف جامعه تقویت می‌کند و در عین حال، پایبندی به قوانین و مقررات را در عین رعایت اخلاق و احترام به دانشجویان می‌آموزد.
مرادی با اشاره به اینکه دانشجویان می توانند در قالب تیم های چهار نفره در این مسابقات شرکت کنند، گفت: علاقه مندان تا ۱۵ آبان ماه فرصت دارند با مراجعه به سایت جهاددانشگاهی خراسان جنوبی یا لینک http://jdkhj.ir/fa/form/552 در این دوره از مسابقات شرکت نمایند.
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، تصریح کرد: دهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در استان ۲۵ لغایت ۲۷ آبان ماه سال جاری در استان به صورت حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.