#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: کسب آمادگی هم‌استانی‌ها برای زندگی کردن در کنار کرونا نیازمند فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی دقیق و هنرمندانه است.

 ناصر خوش خبر روز دوشنبه در دومین نشست شورای آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی که در سالن شهید ماژانی استانداری برگزار شد افزود: در بحث بازگشایی مدارس اعتمادسازی و اقناع دانش‌آموزان با اطلاع‌رسانی به موقع، ملموس شدن و تشریح فعالیت‌ها در دو بعد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ضروری است.

وی با بیان اینکه در شرایط کرونایی که پشت سر گذاشته‌ایم قریب چهار ماه آن دانش‌آموزان در کلاس درس حضور نداشته‌اند تصریح کرد: این موضوع برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزش و پرورش را در استان تحت تاثیر قرار داد.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به فراز و فرودهای عملکرد ویروس کرونا در استان و تاثیر آن بر برنامه‌ها، فعالیت‌ها و خدمات گفت: در راستای اقناع‌سازی با هدف جلب همکاری خانواده‌ها با آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید باید از هم اکنون با برنامه‌های متنوع و تولید محتوا اقدام شود.

وی تجهیز مدارس به مواد ضد عفونی کننده و گندزدا، احصای فعالیت‌ها و برگزاری مانور بازگشایی مدارس برای اعتمادسازی را ضروری دانست و افزود: موتور محرکه توسعه استان، آموزش و پرورش است.

وی بر بسیج تمامی امکانات و مشارکت دستگاه‌های ذیربط برای رفع نقایص فضای مجازی تاکید کرد و گفت: تلاش شورای آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی، رفع موانع سد راه توسعه فرآیند تعلیم و تربیت استان در کوتاه‌ترین زمان ممکن است.

خوش خبر از طرح آجر به آجر به عنوان طرحی خیرپرور یاد کرد و گفت: لازم است این طرح در استان به صورت پایلوت در یکی از حوزه‌های مختلف اجتماعی اجرایی شده و پس از جمع‌آوری نتایج حاصله به کل استان تعمیم داده شود.

وی از معلمان به عنوان سرمایه‌های ارزشمند جامعه خراسان جنوبی یاد کرد که ایمان، اخلاص، صداقت، پشتکار و همت والایشان زبانزد خاص و عام است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی افزود: اجرای دقیق سند تحول نیازمند نظارت، رصد و پایش مستمر فعالیت‌ها و برنامه‌ها است.

همزمان با برگزاری دومین نشست شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی از برنامه سال ۹۹ آموزش و پرورش استان منطبق با سند تحول بنیادین رونمایی شد.

در این برنامه سالانه اجرای ۱۹۱ برنامه با ۸۳۱ فعالیت منطبق با اهداف و ساحت‌های سند تحول بنیادین تدوین شده است.