‍ ‍ مسابقات بین المللی اسکواش بیرجند جونیور ۱۲ تا ۱۵ اسفند ماه به میزبانی خراسان جنوبی برگزار می شود.

علی غنی رییس هیات اسکواش خراسان جنوبی” در نشست خبری این رویداد بزرگ ورزشی گفت: اسکواش از قدیمی‌ترین نوع خانواده ورزش‌های راکتی محسوب می‌شود و این ورزش تمام اجزای آمادگی جسمانی را از قبیل سرعت، قدرت، استقامت، انعطاف‌پذیری، چابکی و توان دارا بوده و در بهبود استقامت قلبی، عروقی و عضلانی نقش مهمی را ایفا می‌کند.

?رئیس هیات اسواش خراسان جنوبی تصریح کرد: : در این دوره از مسابقات که به صورت بین المللی برگزار می‌شود ورزشکارانی از نقاط مختلف کشور با استان خراسان جنوبی آشنا می‌شوند.

?علی غنی با بیان اینکه امسال ورزشکاران فعال در رشته اسکواش استان در هر مسابقه کشوری که شرکت کردند صاحب مدال شدند گفت: این ورزشکاران با شرکت در این مسابقان بین المللی تا ۱۵ سال آینده می‌توانند پاسخگوی ورزش اسکواش استان باشند.

?رئیس هیات اسکواش خراسان جنوبی از فعالیت بیش از ۱۳۰ ورزشکار سازمان یافته در رشته اسکواش در استان خبر داد و افزود: برگزاری این مسابقات بین المللی نویدبخش آینده درخشانی برای استان خواهد بود.

?غنی از ساخت یک سالن بسیار حرفه‌ای برای برگزاری این مسابقات در استان خبر داد و گفت: این سالن بهترین سالن اسکواش در کشور است و به طور یقین به یکی از پایگاه‌های اردوی تیم های ملی تبدیل خواهد شد.

?وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود شرکت کنندگان خارجی نیز در این مسابقات حضور یابند تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از کشورهای خارجی مانند عراق، کویت، قطر و اندونزی برای شرکت در این مسابقات اعلام آمادگی کرده‌اند اما حضور آنها هنوز به طور دقیق مشخص نشده است.

?غنی خاطرنشان کرد: این مسابقات در دوره های گذشته دارای رنکینگ آسیایی بوده است، اما فدراسیون هزینه زیادی را پرداخت کرد که این مسابقات ثبت جهانی شد که تا امروز در سطح کشور در ورزش اسکواش این اتفاق نیفتاده بود و این امر سبب می‌شود هر شرکت کننده که در این مسابقات حائز رتبه شود در رنکینگ جهانی قرار بگیرد.

?رئیس هیات اسکواش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه با برگزاری این مسابقات برگ زرینی در ورزش خراسان جنوبی ثبت خواهد شد گفت: این مسابقات ۱۲ تا ۱۵ اسفندماه در استان برگزار می‌شود و تاکنون ۲۲ استان برای شرکت در این مسابقات ثبت نام کردند.

?علی غنی با تاکید بر اینکه پیش‌بینی می‌شود ۳۰۰ ورزشکار از سطح کشور در این مسابقات شرکت کنند بیان کرد: سن این شرکت کنندگان کمتر از ۹ سال و کمتر از ۱۹ سال است.

?وی با بیان اینکه جایزه این مسابقات ۵ هزار دلار است که به افراد اول تا سوم هر رده اعطا می‌شود، یادآور شد: ورودی هر نفر شرکت کننده در این مسابقات نیز ۱۵۰ هزار تومان است.

?رئیس هیات اسکواش خراسان جنوبی از عضویت ۲ نفر از ورزشکاران استان در تیم ملی نونهالان خبر داد و خاطرنشان کرد: امید است با برگزاری این مسابقات استان خراسان جنوبی در رشته اسکواش توسعه بیشتری پیدا کند.