#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 استاندار خراسان جنوبی گفت: فشار همه‌جانبه دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون به اوج رسیده و از این پس حالت نزولی پیدا کرده اما دشمن به جریان نفوذ در جمهوری اسلامی دل بسته است.

جواد قناعت روز پنجشنبه در مراسم تکریم و تجلیل از آزادگان که به مناسبت ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی در سالن غدیر بیرجند برگزار شد افزود: همانطور که در دوران اسارت جریان نفوذ برای انقلابیون اذیت کننده بود جریان نفوذ الان هم در کشور و حتی در صف اول مسوولان کشور وجود دارد که باید حواسمان جمع باشد.

وی گفت: دشمن به جریان نفوذ دل بسته است و کسانی که برخلاف مواضع مقام معظم رهبری حرف می‌زنند و مواضع‌شان با بی بی سی، فارس نیوز و سی ان ان نزدیک است در این جریان قرار دارند.

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: باید به جریان نفوذ توجه کنیم وگرنه ضربه در داخل اثرگذارتر از خارج خواهد بود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند “نگذارید از انقلاب شما هویت‌زدایی کنند” تصریح کرد: برخی‌ افراد می‌خواهند هویت‌زدایی کنند اما باید به آنها بگویند چرا به ژاپن و چین اعتراض نمی‌کنید و حتی اخبارشان را هم انعکاس می‌دهید.

قناعت یادآور شد: چرا در سالروز بمباران ناکازاکی و هیروشیما که دور هم جمع می‌شوند موضع نمی‌گیرند؛ چرا برای سالگرد کشتار ارامنه موضع نمی‌گیرند بعد برای یادمان‌های دفاع مقدس موضع نشان می‌دهند و وظیفه همه هست که این گونه مراسم باشکوه برگزار شود.

وی با اشاره به این کلام مقام معظم رهبری که فرمودند” نگذارید دشمن وانمود کند کشور به بن‌بست رسیده است” افزود: کشور به بن‌بست نرسیده بلکه برخی از خواص و سلیبریتی‌ها به بن‌بست رسیدند زیرا تقابل استکبار جهانی با جمهوری اسلامی به نقطه آخر می‌رسد و برخی‌ افراد مانده‌اند که باید در کدام جبهه باشند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: ایران کشوری متعالی و رو به جلو است و مقام معظم رهبری فرمودند “در جنگ نظامی، امنیتی و سیاسی آمریکا را شکست دادیم و در جنگ اقتصادی هم دشمن را شکست خواهیم داد و به نقطه مطلوب خواهیم رسید”.

وی افزود: نیاز به پالایش در سطوح مختلف داریم و با فضای مطلوبی که در سه قوه با وجود نیروهای ارزشی و ولایتمدار وجود دارد در چند سال آینده شاهد موفقیت‌های چشمگیری خواهیم بود.

قناعت اظهار داشت: یکی از دشمن‌های اصلی ما که رژیم اشغالگر قدس است ایران را کنار گذاشته و همه نگرانی آن حماس شده است، در عرصه‌های بیرونی چون مدیریت مستقیم با مقام معظم رهبری است به نحو احسن جلو می‌رود اما مدیریت اقتصادی که به دست کت و شلواری‌ها بوده مقداری مشکل دارد زیرا جریان نفوذ هم بیکار ننشسته‌ است.

وی گفت: امروز باید برای نظام و کشور امید به آینده روشن داشته باشیم زیرا در زمان جنگ که خدمت امام خمینی (ره) می‌رسیدند و وضعیت جنگ را می‌گفتند وقتی فشارها زیاد می‌شد ایشان می‌فرمودند” دست من هم نیست و کشور صاحب دارد”.

استاندار خراسان جنوبی گفت: ما وقتی زمان فعلی را با زمان‌های گذشته مقایسه می‌کنیم پیشرفت‌های فراوانی در عرصه‌های داخلی و خارجی، علمی، اقتصادی و نظامی کسب کردیم که در حوزه نظامی حرف برای گفتن داریم و امنیت پایدار را برای کشور ما رقم زده است.

وی افزود: در عرصه‌های بین‌المللی مواضعی که علیه جمهوری اسلامی ایران می‌گرفتند، حالت نزولی پیدا کرده است و آلمان و فرانسه که ۲ دهه پیش جشن کنار گذاشتن انرژی‌های فسیلی را داشتند الان به دنبال زغالسنگ رفتند.

قناعت گفت: جنگ روسیه و اوکراین مشکلات عجیبی را برای آمریکا و اتحادیه اروپا در تامین انرژی و نیازمندی‌ها ایجاد کرده و تحلیل‌ها بر این است که کشورهای اروپایی به جان همدیگر می‌افتند.

وی ادامه داد: ترامپ اعلام کرده که آمریکا در حال فروپاشی است چون او پایبند به هیچ اصولی نیست و واقعیت‌هایی را که دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان نمی‌گویند را اعلام می‌کند و البته نشان دهنده قدرتمند شدن نظام اسلامی است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: این در حالی است کسانی که با آمریکا متحدند با ما هم ارتباط برقرار می‌کنند و پول‌های بلوکه شده ایران را بر می‌گردانند و با جمهوری اسلامی قرارداد و معاهده می‌بندند که نشان از روند ضعف آمریکا و اتحادیه اروپا است.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در دیدار با آزادگان فرمودند” دوران اسارت کوتاه شده قرن‌هایی است که انسان‌های با استعداد را به الماس‌های درخشان تبدیل می‌کند” پس لحظه لحظه عمر شما بزرگواران در دیوان الهی محفوظ است و ممکن است برخی مدیران نبینند و کم‌لطفی کنند اما لحظه‌های عمر شما ثبت می‌شود.

قناعت گفت: لحظه‌های تلخ و سنگین و فشار ممکن است فراموش شود اما خداوند این زحمات را فراموش نمی‌کند و ثبت شده است که باید حواسمان باشد این زحمات را حفظ کنیم.

در این آیین شماری از آزادگان تجلیل شدند و آیین تکریم و تجلیل از آزادگان در بیرجند با حضور استاندار و در شهرستان‌ها با حضور فرمانداران برگزار شده است.

خراسان جنوبی دارای ۲۳۱ آزاده است که از این تعداد ۲ نفر شهید و ۱۱ نفر فوت شده‌اند.