چند روز پس از تعیین مهلت استاندار خراسان جنوبی برای جذب اعتبارات تملک دارایی سال ۹۷ از استانداری خبر رسید که جلسه ای درخصوص وضعیت جذب اعتبارات شهرداری‌های استان برگزار شد.

استاندار خراسان جنوبی نهم تیر ماه جاری در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان که جمعی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، گفت: متاسفانه ۱۸۱ میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی سال گذشته دستگاه های اجرایی استان جذب نشده است که این موضوع قابل قبول نیست و باید دستگاه های اجرایی طی ۷۲ ساعت نسبت به جذب مبالغ نقدی این اعتبارات اقدام کنند.

محمدصادق معتمدیان تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی در یک هفته مابقی اعتبارات تملک دارایی را جذب کنند و سازمان برنامه و بودجه استان گزارش دهد که اگر دستگاهی این اعتبار را جذب نکرد این اعتبارات را براساس اولویت ها در استان هزینه کنیم.

وی اظهار داشت: در شرایطی که استان در مضیقه است و کمبود شدید اعتبارات را داریم و به این شکل قرار باشد کم توجهی شود، قابل قبول نیست.

بررسی جذب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه ای شهرداری‌های استان

جلسه ای با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها، مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک جاده ای، مدیرکل بازرسی استانداری، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان، رئیس خزانه معین استان و نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی به همراه ذیحسابان شهرداری ها درخصوص وضعیت جذب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سال ۹۷ با توجه به فرصت اندک باقیمانده برگزار شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با تبریک ۱۴ تیرماه روز شهرداری و دهیاری و تاکید بر استفاده بهینه از فرصت جذب اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای توسط شهرداران استان، به استفاده بهینه از ظرفیت سفرهای استاندار به شهرستان های استان اشاره و بیان داشت: فعالیت‌های شهرداری‌ها در دهیاری‌ها به عنوان ویترین خدمات نظام و دولت است.

سید کمال الدین میرجعفریان در آستانه شروع سفرهای تابستانی برای آماده سازی فضای شهرها به منظور استفاده حداکثری از پتانسیل جذب مسافر در شهرهای استان تاکید کرد و گفت: شهرداران نسبت به جذب اعتبارات در موعد قانونی به صورت موثر و مفید اقدام کنند.

وی با تشکر از شهرداری‌هایی که اعتبارات یادشده را به موقع جذب کرده اند، افزود: شهرداری‌هایی که امکان جذب اعتبارات بیشتر و اسناد مالی آماده پرداخت اضافه بر اعتبارات تخصیص یافته دارند، موضوع و مبالغ و مستندات را کتبی به استانداری و اقتصاد و دارایی اعلام کنند تا در صورت عدم جذب اعتبارات توسط سایر دستگاه‌ها اعتبار لازم به آنها تخصیص یابد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله