استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: آن چه کشور را حفظ کرده، دکترین حسینی و همین عزاداری ها و سینه زنی ها بوده است.
وبی؛ دکتر جواد قناعت با تأکید بر این مطلب در جمع عزاداران حسینی در روستای کرغند بخش نیمبلوک از توابع شهرستان قاینات، خاطر نشان کرد: آمریکا، اتحادیه اروپا و منافقین با رسیدن به این باور که آموزه های ناب اسلامی، ایران را حفظ کرده، دست به دست هم داده اند تا فرهنگ عاشورایی را از مردم بگیرند.
?وی تصریح کرد: به گفته آیت الله مصباح، آن چه باعث انحراف مسلمانان بعد از نبی اکرم(ص) شد، نداشتن تحلیل سیاسی بود اما خوشبختانه مردم ایران با قدرت بصیرت بالا، منسجم و متحد در مسیر اسلام حرکت می کنند.
?استاندار با اشاره به تاریخ گذشته کشور و اینکه هر قطعه از این سرزمین در دست روس ها، انگلیس ها، آلمان ها و… بود و مردم نسبت به این موضوع بی تفاوت بودند، اظهار داشت: امام راحل با ترویج فرهنگ عاشورایی، تحولی در مردم ایجاد کرد که مقابل ظلم و جور ایستاندند و امروز حتی یک وجب از کشور، دست اجانب نیست.
?قناعت با تأکید بر جایگاه ایران اسلامی در جامعه بین الملل، متذکر شد: استراتژیست های غربی بر این باورند که آمریکا، چین، روسیه و ایران، چهار کشور قوی و ابرقدرت دنیا هستند و در این رده بندی بر قدرت و توان ایران تأکید دارند.
وی تأکید کرد: جهش کشور در حوزه های اقتصادی، نشان دهنده این قدرت و اقتدار است.
?استاندار در ادامه به شخصیت ولایت پذیر حضرت اباالفضل العباس(س) اشاره کرد و باب الحوائجی را درجه ای خواند که به دلیل همین در رکاب ولایت بودن به ایشان اعطا شده، اظهار امیدواری کرد: همه ملت ایران بتوانند همچون ایشان در رکاب ولایت و جانشین امام زمان(عج ) باشند.
?قناعت خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) یاران زیادی داشتند اما در زمان مقام معظم رهبری به دلایلی همچون شهید شدن، جدا شدن برخی از صف نظام و… یاران وفادار معدود و اندک می باشند.
?وی تأکید کرد: باید فرصت در رکاب امام بودن را مغتنم بشماریم و با این بصیرتی که به برکت انقلاب ایجاد شده، کمک کنیم تا انقلاب ایران به انقلاب جهانی امام زمان(عج) وصل شود.
?استاندار در بخش دیگری از سخنانش از مشکلات روستا که توسط دهیار اشاره شد، گفت و متذکر شد: این عقب ماندگی ها ، نشان دهنده کم کاری مدیران قبلی است که با نگاه لیبرالی می خواستند کشور را با وابستگی به غرب مدیریت کنند.
?قناعت با تأکید بر اینکه مشکلات را باید خودمان در داخل کشور حل کنیم، خاطر نشان کرد: ما اهل صداقت هستیم و واقعیت ها را می گوییم و اعلام می کنیم برخی از این موارد حل شدنی است و بعضی موارد زمان می برد.
?وی ادامه داد: موارد احصا شده و در جلسه ای با حضور مدیران مرتبط در استانداری تصمیم گیری می شود.
?استاندار به اقدامات انجام شده برای رفع مسایل استان اشاره کرد و گفت: برای رفع مشکل آب، به صورت موقت آبرسانی سیار را تقویت کرده ایم و در برنامه ای کلان، انتقال آب از دریای عمان پیگیری می شود.
?قناعت ادامه داد: با پیگیری هایی که طی یک سال گذشته انجام شده، شرکت مجری در حال کار است و طی دو سه سال آینده، شاهد انتقال آب دریای عمان به استان خواهیم بود.
?وی تصریح کرد: برای مدیریت آب های مرزی هم به دنبال اخذ ماده ۲۳ هستیم.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور