مسوول هیات انجمن‌های ورزشی خراسان جنوبی گفت: طبق نتایج ارزیابی گروه آموزش دارت ایران با حضور تعدادی از مربیان، قهرمانان و کارشناسان این رشته ورزشی، زهرا رجبی از خراسان جنوبی به عنوان برترین دارتر سال ۹۸ ایران برگزیده شد.

علیرضا علیزاده افزود: این بانوی دارتر استان در سال گذشته موفق به کسب ۱۳ عنوان مقام قهرمانی در رده بزرگسالان کشور شد.

وی گفت: رجبی پارسال در مسابقات قهرمانی کشور در یاسوج در بخش تیمی با اختلاف ۵۰ امتیاز نسبت به تیم دوم قهرمان کشور و در بخش انفرادی نیز در مسابقات قهرمانی کشور و دوبل رتبه نخست را کسب کرد.

مسوول هیات انجمن‌های ورزشی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین این بانوی دارتر ایران در مسابقات اوپن شیراز (شهریور ۹۸) و مسابقات اوپن ترکیه آبان ماه پارسال توانست در جایگاه نخست قهرمانی قرار گیرد.

وی عنوان کرد: کسب عناوین متعدد و مختلف قهرمانی سبب شد در ارزیابی گروه آموزش دارت ایران زهرا رجبی به عنوان برترین دارتر سال ۹۸ ایران انتخاب و معرفی شود.

علیزاده یادآور شد: در استان خراسان جنوبی خانم ملیحه رجبی از شهرستان طبس، آتنا بیگمی از بیرجند و مریم عرفانی نیز سال گذشته و امسال عناوین مختلف اول و دوم قهرمانی کشور در مسابقات دارت را کسب کرده‌اند.

وی گفت: آتنا بیگی به عنوان تنها بانوی لیگ برتر استان نیز در این زمینه عناوین قهرمانی کسب کرده و صاحب سکو شده است.

مسوول هیات انجمن‌های ورزشی خراسان جنوبی افزود: هیات انجمن‌های ورزشی استان ۲۰ رشته دارد که دارت یکی از این ورزش‌ها است و کاهش هیات بود و از امکانات بهتری برخوردار بود.

وی بیان کرد: هیات انجمن‌های ورزشی با اداره کل ورزش و جوانان تعامل خوبی دارد و از هیات حمایت می‌کند و به تبع ما نیز از ورزشکاران هیات حمایت می‌کنیم.

بانوی برتر دارتر ایران هم گفت: سال ۹۵ به طور اتفاقی در یکی از مسابقات دارت جام فجر شرکت کردم و در پایان این مسابقه به استعداد خود پی برده و وارد این حرفه شدم.

زهرا رجبی افزود: از اواخر سال ۹۵ به صورت حرفه‌ای رشته دارت را دنبال کردم و اکنون چند سال است تمرین حرفه‌ای دارم و دارای ۱۳ مقام اول در سال ۹۸، همچنین مقام‌های استانی، کشوری، ملی و بین‌المللی هستم.

وی بیان کرد: هفته قبل مسابقات انتخابی تیم ملی برگزار شد که از بین ۱۸ نفر برتر کشور رتبه نخست قهرمانی را کسب کردم تا برای ورود به مسابقات جهانی آماده شوم.

این بانوی ورزشکار اظهار داشت: در اوضاع شیوع بیماری کرونا تمرین را در خانه ادامه دادم و در این ایام مسابقات کشوری زیادی به صورت مجازی برگزار شد که هر استان یکسری به عنوان میزبان معرفی می‌شد.

وی گفت: در این مدت در مسابقات دانشجویان کشور مسابقات شیلی آمریکای جنوبی که بین چندین کشور برگزار شد توانستم مقام اول را کسب کنم.