پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت « روز جانباز »

چهارم شعبان یادآور ایثار و از خودگذشتگی، بزرگ جانباز عرصه تاریخ حضرت ابوالفضل العباس (ع) است. جانباز میدان کربلا، که در راه پاسداری از دین اسلام و امام زمان خود «سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)» دو دست مبارک خویش را نثار کرد تا برای مسلمانان نمادی از ایثار، از خودگذشتگی و فداکاری باشد.

جانبازان عزیز میهن اسلامی مان نیز با تأسی از حضرت اباالفضل العباس (ع) با شجاعت و ایثار خود در دوران دفاع مقدس و سال‌های پس از آن، همچون نگینی درخشان بر پهنه آسمان این سرزمین می‌درخشند و نزد ملت سربلند ایران اسلامی، به الگوی ماندگار صبر و ایثار تبدیل شده‌اند.

بدون شک «جانباز» تجسم عینی ایثار، مردانگی و از خودگذشتگی است؛ آن گاه که امام و مقتدایش فرمان جهاد می دهد، از تمامی دلبستگی های زندگی دست می کشد و با سلاح ایمان و معنویت به ستیز بادشمنان اسلام و دفاع از اهداف وارزش های متعالی اسلام می پردازد.

اینجانب فرارسیدن اعیاد شعبانیه و به ویژه «روز جانباز» را به تمامی جانبازان پرافتخار استان خراسان جنوبی تبریک و تهنیت عرض نموده و از درگاه ایزد منان، حیات سرافرازانه توأم با عزت و سربلندی در پرتو نظام مقدس اسلامی، برای این عزیزان مسالت دارم.

محمد صادق معتمدیان

استاندار خراسان جنوبی