?استاندار خراسان جنوبی گفت: افزایش ایمنی و پایش تصویری جاده ها، از نیازهای ضروری جاده های استان در حوزه درون شهری و برون شهری است.
حمید ملانوری با بیان این مطلب در جلسه ستاد راهبری تصادفات استان خاطر نشان کرد: تصویب برنامه ایمنی و سلامت جاده های استان در دست اقدام است که بعد از پایش نهایی تا انتهای امسال، در فروردین ماه سال آینده و اولین جلسه ستاد راهبری تصادفات مصوب خواهد شد.
?وی بر ضرورت پایش تصویری محورهای روستایی و درون شهری و برون شهری تأکید کرد و افزود: با همکاری دهیاری ها و شهرداری ها در یک برنامه زمان بندی معین پایش تصویری محورهای روستایی و درون شهری و برون شهری صورت گیرد.
?به گفته وی؛ در فاز اول، دهیاری ها باید در ورودی و خروجی روستاها دوربین نصب کنند.
?استاندار با اشاره به گزارش پلیس راه استان گفت: علیرغم پراکندگی و حجم جاده ها به جهت وسعت استان و معدود بودن محورهای دو بانده، کاهش تصادفات نسبت به سال گذشته کاملاً مشهود است.
?ملانوری ادامه داد: بخشی از این کاهش آمار تصادفات به دلیل کمتر شدن میزان ترددهای ناشی از شیوع ویروس کرونا و بخش عمده ای هم به جهت تلاش همه دستگاه های مرتبط با این حوزه می باشد.
?وی با اشاره به ازدحام و ترافیک ناشی از نبود پارکینگ مناسب در محدوده فروشگاه های زنجیره ای متذکر شد: فروشگاه های زنجیره ای باید قبل از افتتاح، پیوست ترافیکی داشته، پارکینگ لازم را تأمین نمایند و از دستگاه های متولی نیز مجوز فعالیت دریافت کنند.