فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از دستگیری فردی خبر داد که به ۶۳۲ فقره کلاهبرداری با برنامه رسیدساز جعلی در این استان اعتراف کرده است.

 سردار ناصر فرشید گفت: طی تماس تلفنی چند کسبه با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر کلاهبرداری توسط فردی با استفاده از رسیدساز جعلی، مراتب به‌طور ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان خوسف قرار گرفت.

وی افزود: از آنجایی که برنامه رسیدساز جعلی به سهولت روی دستگاه تلفن همراه قابل نصب است، متهم با نصب این برنامه اقدام به کلاهبرداری از کسبه می‌کرد و پس از چند ساعت که مالباختگان حساب خود را بررسی کردند، مشخص شده وجهی به حساب آنان انتقال نیافته است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی اظهار داشت: فرد کلاهبردار با این شیوه و شگرد پس از خرید چند کالا از مغازه‌ها با این بهانه که کارت بانکی همراه ندارد از طریق رسیدساز جعلی تلفن همراه اقدام به انتقال وجه به شماره کارت فروشنده کرده و پس از نشان دادن رسید جعلی، محل را ترک کرده است.

وی گفت: ماموران پلیس پس از انجام تحقیقات گسترده و همه‌جانبه و بررسی ادله و مستندات، متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات هوشمندانه وی را دستگیر کردند.

سردار فرشید بیان کرد: متهم در بازجویی‌های پلیسی ابتدا منکر بزه انتسابی شد ولی با حضور شاکیان و پس از مشاهده ادله و مدارک جمع‌آوری شده لب به اعتراف گشود و در اظهارات خود به ۶۳۲ فقره کلاهبرداری از طریق رسیدساز جعلی به مبلغ سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در سطح استان از کسبه اعتراف کرد.

وی به فروشندگان و شهروندان توصیه کرد: برنامه پیامکی بانک خود را فعال کرده تا در صورت واریز وجه پیامک انتقال را دریافت کنند همچنین به سرشماره واریز نیز توجه شود تا جعلی نباشد.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: یکی از راه‌های مطمئن دریافت وجه بررسی موجودی از طریق برنامه مربوط به بانک یا دستگاه خودپرداز است و فروشندگان توجه داشته باشند هنگامی ‌که از واریز وجه اطمینان حاصل کردند باید کالای مربوطه را تحویل دهند.