استاندار خراسان جنوبی گفت: اهتمام سپاه پاسداران در عرصه صنایع دفاعی، برنامه‌های فرهنگی، تولید علم و فناوری، همراهی با کادر درمان در این روزگار شیوع کرونا و حضور در جمع مردم در حوادث و بلایای طبیعی همواره منشأ خیر و مایه مباهات ایران اسلامی بوده است.

حمید ملانوری در پیامی به مناسبت سوم شعبان (۲۷ اسفند) سالروز ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار اظهار داشت: ماه مبارک شعبان مزین است به انوار تابناکی از آسمان امامت و ولایت که با طلوع خود، روشنی بخش دل‌ها و دیدگان مومنین شده‌اند، در سومین روز از این ماه عزیز، مولود نازنینِ ذریه‌ای رقم خورد که از همان کودکی چراغ هدایت نام گرفت و اسوه آزادگان شد تا سرور جوانان اهل بهشت و کشتی نجات عالمیان باشد.

وی افزود: امیری که بسیار متواضع و فروتن بود، با مستمندان می‌نشست، دعوت تهیدستان را می‌پذیرفت، اراده‌ای قوی و عزمی راسخ داشت و با همین ویژگی به ارث رسیده از پیامبر بود که توانست معنای زندگی و ملاک ارزش‌ها را تغییر دهد و تاریخ هرگز مثل قیامش را به خود ندیده است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: بدون تردید درس‌های دانشگاه عاشورایی امام حسین (ع)، پایبندی به نماز، امر به معروف و نهی از منکر، فداکاری، حریت، حراست از مقدسات اسلامی،  ظلم ستیزی، مبارزه با مفاسد و تلاش برای اصلاح امور جامعه بود که با گذشت قرن‌ها، همچنان در صدر ارزش‌های اخلاقی قرار دارند.

وی اظهار داشت: امام حسین (ع) خون خود و یارانش را نثار کرد تا پیام‌آور آزادی و ایستادگی در برابر ظالمان باشد و به درستی زادروز زیبایش، به تدبیر امام راحل روز پاسدار نام گرفت تا نماد پاسداری و دفاع از حق و دین اسلام باقی بماند، چرا که پاسداران در حساس‌ترین لحظه‌های تاریخ، مردانه و شجاعانه در راه حفظ حق و حقیقت گام بر می‌دارند.

ملانوری ادامه داد: در دوران سراسر افتخار انقلاب اسلامی نیز، پاسداران سرافراز میهن با تاسی از بزرگ پاسدار تاریخ، در راه صیانت و حراست از مرزهای عقیدتی و جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نکرده‌اند، رشادت‌ها و حماسه آفرینی‌های آنان در طول هشت سال دفاع مقدس هرگز از ذهن مردم پاک شدنی نیست و اهتمام آنان در عرصه صنایع دفاعی، برنامه‌های فرهنگی، تولید علم و فناوری، همراهی با کادر درمان دراین روزگار شیوع بیماری کرونا و حضور در جمع مردم در حوادث و بلایای طبیعی همواره منشأ خیر و مایه مباهات ایران اسلامی بوده و هست.

وی اظهار داشت: اینجانب ضمن گرامیداشت این عید فرخنده، میلاد سرور و سالار شهیدان عالم، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را به تمامی مردم عزیز استان، به ویژه پاسداران جان برکف، مقتدر و خدوم تبریک و تهنیت عرض نموده، موفقیت همگان را در سایه عنایات خاصه امام زمان (عج) و در پرتو منویات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم. امید که بتوانیم با بهره گرفتن از سیره این امام همام، عزت و اقتدار ایران اسلامی را بیش از پیش رقم بزنیم.