معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: معرفی محصول زرشک استان در سطح ملی و فراملی و تحول شگرف در اقتصاد و معیشت مردم از جمله اهداف مهمی است که در برگزاری جشنواره ملی زرشک دنبال می‌کنیم.

جواد اشرفی، مهر در آیین رونمایی از پوستر و تیزر جشنواره ملی زرشک که در محل باغ جهانی اکبریه بیرجند برگزار شد، با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره ملی، گفت: یکی از اهداف این جشنواره معرفی زرشک به عنوان یک محصول استراتژیک در سطح ملی و فراملی است.

وی با بیان اینکه امیدواریم با تلاش و همت همه دست اندرکاران به اهداف این جشنواره دست یابیم، افزود: همچنین جلب نگاه‌ها و توجه‌ها به کمیته علمی و دانش بنیان این جشنواره با هدف فرآوری آکادمیک این محصول در صنعت غذایی و دارویی بسیار ارزشمند است چرا که می‌تواند ارزش افزوده خوبی را ایجاد کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: بازاریابی، ایجاد محورهای جدید صادراتی و سرمایه گذاری در زمینه فرآوری این محصول از دیگر اهداف این جشنواره ملی بوده که در این راستا کمیته‌های مربوطه ذیل این جشنواره ملی تعریف و فعال شده است.

اشرفی با بیان اینکه این جشنواره حالت ایستایی نخواهد داشت و برنامه‌های کمیته‌ها به صورت مستمر ادامه پیدا می‌کند، تصریح کرد: باید پایان این جشنواره شروعی برای رسیدن به اهداف باشد و برنامه‌ها به صورت پایدار ادامه داشته باشد.

اشرفی با بیان اینکه باید با فرآوری این محصول در زمینه‌های مختلف به خصوص در زمینه صنعت غذایی و دارویی ارزش افزوده‌ خوبی را برای کشاورزان استان ایجاد کرد، اظهار کرد: ۵۰ هزار خانوار استان به صورت مستقیم از این محصول ارزشمند ارتزاق می‌کنند، اما هنوز نتوانستیم به صورت شایسته این محصول ارزشی را به سطح جهانی و ملی معرفی کنیم که امیدواریم با برگزاری این جشنواره به هدف مهم دست یابیم.

وی یادآور شد: در حوزه عناب، زعفران و زرشک به عنوان محصولات هویت دار بخش کشاورزی خراسان جنوبی، برنامه‌های خوبی در دست اقدام بوده که امیدواریم با اجرای آن شاهد تحول شگرفی در حوزه اقتصاد و معیشت مردم استان باشیم.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور