فرماندار نهبندان گفت: طرح‌های مختلف احداث مسکن در این شهرستان علاوه بر خانه‌دار کردن تعداد قابل توجهی از مردم برای ۲ هزار و ۹۷۰ نفر شغل ایجاد کرده است.

مجید بیکی افزود: طی ۲ سال گذشته عملیات اجرایی سه هزار و ۱۱۷ واحد مسکن محرومان، اقشار کم‌درآمد شهری، مسکن روستایی، مسکن مددجویان بهزیستی و طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان نهبندان آغاز و برخی واحدها تکمیل شده است همچنین در آینده نزدیک طرح‌های جدید در قالب طرح حمایتی مسکن از سوی دولت اجرایی می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر عمده واحدهای مربوط به طرح‌های مسکن محرومان، اقشار کم‌درآمد و مددجویان بهزیستی در مراحل پایانی کار یا تحویل به متقاضیان است.

فرماندار نهبندان اظهار داشت: با ساخت این تعداد واحد مسکونی، مشکل کمبود مسکن در این شهرستان تا حدی رفع می‌شود و مشکلات مستاجرین کاهش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه اجرای طرح اقدام ملی مسکن نیز با قوت در حال پیگیری است افزود: سهمیه جذب شده شهرستان از محل این طرح ۳۷۵ واحد است که در مجموع روند احداث این واحدها ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بیکی گفت: بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان گردش مالی طرح‌های مسکن در شهرستان نهبندان است که با مجموع ۲۰۵ هزار متر مربع زیربنای مسکونی در دست اجراست.

وی اظهار داشت: در سال جاری تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن از ۱۰۰ میلیون تومان به ۱۵۰ میلیون تومان و تسهیلات مسکن روستایی از ۵۰ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است و متقاضیان می‌توانند از این فرصت و ظرفیت ایجاد شده بهره‌مند شوند.

فرماندار نهبندان افزود: در طرح‌های مختلف ساخت مسکن زمین مورد نیاز را براساس تعداد متقاضیان واجد شرایط تامین کرده‌ایم و نهبندان دومین شهرستان استان به لحاظ تعداد متقاضی در طرح اقدام ملی مسکن بوده است.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند است.