معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور روش‌های دریافت مجوز راه‌اندازی خانه مد(مزون) و مزایای دریافت مجوز برای تأسیس این مراکز را اعلام کرد.

 سید علی زمزم عنوان کرد: با هدف ساماندهی و حمایت از فعالیت قانونی مزون‌ها دستورالعمل دریافت مجوز خانه‌های مد(مزون) از سوی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور اعلام شد.

وی با اشاره به این که درخواست کنندگان برای کسب مجوز تأسیس یک خانه مد باید دارای تابعیت جمهوری اسلامی ایران، پایبندی و التزام به قانون اساس و نداشتن سوء پیشینه کیفری موثر به تایید مراجع ذیربط، برخورداری از حسن شهرت باشند، ادامه داد: عدم اعتیاد با ارائه گواهی و محجور نبودن و عدم ورشکستگی به تقلب و تقصیر از دیگر شرایط اعلام شده است.

به گفته زمزم دارابودن حداقل ۲۷ سال سن، انجام خدمت وظیفه عمومی و یا ارائه کارت معافیت دائم(برای آقایان)، داشتن حداقل امکانات کاری و متناسب با موضوع فعالیت و داشتن حداقل مدرک کارشناسی و سابقه کاری موثر و مرتبط نیزجزو شرایط لازم برای دریافت مجوز می باشد.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که فرد متقاضی ویژگی‌های بالا را دار بود می‌بایست همراه با مدارک به کارگروه ساماندهی مد و لباس مراجعه کند.
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به مزایای دریافت مجوز و فعالیت قانونی به عنوان یک خانه مد اشاره کرد و گفت: امکان فعالیت در قالب فعالیت های خانگی، فعالیت در حوزه طراحی و تولید محصولات حوزه مد و لباس و اخذ شناسه شیما برای آثار تولید شده فرآهم می شود.

زمزم با اشاره به این که با مجوز، دریافت گواهی مالکیت ثبت اثر و استفاده از بیمه هنرمندان امکان پذیر است، اضافه کرد: حضور در رویدادهای مختلف هنری مد و لباس در سراسر کشور، ثبت برند و لوگو، کمک به تجاری سازی محصولات و حمایت مادی و معنوی از خانه های مد برتر و فعال از دیگر مزایای دارا بودن مجوز فعالیت است.