مسوول مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی گفت: این استان در حال حاضر در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارد و نماز عید فطر در هیچ مصلایی برگزار نمی‌شود بلکه در برخی مساجد شهرها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اقامه می‌شود.

حجت الاسلام روح الله نوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در بیانیه شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه آمده که برگزاری نماز عید سعید فطر در مساجد سراسر کشور به استثنای استان‌های خیلی درگیر و دیگر مصادیقی که ستاد ملی مقابله با کرونا و کمیته‌های استانی متشکل از نمایندگان ولی فقیه، استانداران و دانشگاه‌های علوم پزشکی تعیین می‌کنند، برگزار خواهد شد اما در مصلاهای شهرهایی که در وضعیت قرمز و زرد به لحاظ کرونا هستند، برگزار نمی‌شود.

وی گفت: اگر تا چند روز آینده بعضی شهرها در وضعیت سفید (کم خطر) قرار گیرند نماز در مصلای آن منطقه برگزار می‌شود.

مسوول مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی اظهار داشت: اگر تعداد مساجد محلی بیشتر باشد، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مطلوب‌تر خواهد بود چون اجتماع را کم می‌کند.

براساس تصمیم ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا، شهرستان‌های کشور به مناطق سفید (کم خطر)، زرد (خطر متوسط) و قرمز (پرخطر) تقسیم بندی می‌شوند.

نمازجمعه از ۱۵ اسفند پارسال به دلیل شیوع کرونا در مرکز استان و شهرستان‌های خراسان جنوبی اقامه نشد و از ۱۹ اردیبهشت امسال نمازجمعه فقط در شهرهای حاجی آباد و زهان شهرستان زیرکوه که به عنوان منطقه سفید اعلام شده بود، برگزار شد.

همچنین با تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا مراسم روز قدس امسال در مناطق سفید که نمازجمعه است، بدون راهپیمایی برگزار می‌شود.

مراسم ویژه و سراسری روز جهانی قدس ساعت ۱۲ روز جمعه دوم خرداد با سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی است که به طور زنده از شبکه‌های داخلی و بین‌المللی پخش می‌شود.