مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری اعتکاف در ۱۷۳ مسجد استان گفت: بیش از ۱۱ هزار نفر در استان خراسان جنوبی معتکف شدند.

حجت الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد: مراسم معنوی اعتکاف سالجاری در ۱۷۳ مسجد شهری و روستایی استان به مدت سه روز در حال برگزاری است.

وی افزود: با توجه به وقفه‌ای که به دلیل شیوع ویروس کرونا در چند سال اخیر در برگزاری مراسم اعتکاف اتفاق افتاد امسال آیین اعتکاف با نگاه ویژه به اعتکاف نوجوانان و جوانان در حال برگزاری است.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه بیش از ۱۱ هزار نفر از مردم استان در آیین معنوی اعتکاف شرکت کردند، گفت: از این تعداد ۲ هزار و ۶۱۵ نفر از معتکفان را برادران و هشت هزار و ۳۸۶ نفر را خواهران تشکیل می دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد از معتکفان جوانان و نوجوانان هستند، اضافه کرد: اعتکاف مادرانه یکی از برنامه‌های امسال برای معتکفان است به این معنی که خادمان مساجد برای نگهداری کودکانی که مادرانشان معتکلف شده‌اند، اقدام کرده ضمن اینکه فرزندان نیز شب در کنار مادر می‌مانند.

وی بیان کرد: برگزاری حلقه‌های معرفت، کرسی‌های تلاوت قرآن‌کریم، اقامه نماز جماعت، برپایی جلسات پرسش و پاسخ، شبهه زدایی، سخنرانی در مباحث مختلف، بصیرت افزایی و تبیین و برگزاری گفتمان دینی با موضوعات مختلف از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده در این مراسم معنوی است و اختتامیه مراسم اعتکاف با آیین معنوی ام‌داوود (ع) خواهد بود.

سنت حسنه اعتکاف (ایام البیض) از سحرگاه ۱۳ رجب آغاز شد و تا غروب ۱۵ رجب ادامه دارد که این مراسم امسال برابر با (۱۵ تا ۱۷) بهمن

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور