رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین خراسان جنوبی گفت:۳۱ موکب مجوز خراسان جنوبی برای استقرار در سایت کاظمین برای خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی مجوز دریافت کرده اند.

، موسی جوینده  اظهار داشت: اولین موکب که موکب اسکان است و امکانات اولیه زیستی در آن فراهم می‌شود، ۲۷ مرداد راهی کاظمین می‌شود و آخرین موکب ۲ شهریور در کاظمین مستقر می‌شود.

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین خراسان جنوبی افزود: موکب‌های استان در کاظمین در صحن امامین جوادین مستقر و امسال ۲۵ هزار سایبان در این محل برای راحتی زائرین نصب می‌شود.

وی گفت: همچنین امسال ۲۰۰ دستگاه پنکه مه پاش برای خنک نگه داشتن محل استقرار درنظر گرفته شده است.

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین خراسان جنوبی درخصوص تامین آب موکب‌ها افزود: در بحث تامین آب شیرین و بهداشتی هیج مشکلی نداریم و از آب بهداشتی خود حرم استفاده می‌کنیم و برای خنک نگهداشتن آب نیز از دستگاه‌های یخسازی که از سمت شهرداری، آب منطقه‌ای و سازمان‌های دیگری تهیه شده است استفاده می‌کنیم.

وی به زائران توصیه کرد سفر خود را مدیریت کرده، به صورت گروهی سفر کنند، تا حد امکان در شب پیاده روی کنند و از کلاه نقاب دار، ضد آفتاب، کفش و لباس مناسب استفاده کنند، پول نقد ایرانی و دینار به همراه داشته باشند و اکر فردی بیمار است داروی خاص خود را به همراه نسخه‌ی خود به زبان انگلیسی همراه خود را داشته باشند.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی نیز گفت: امسال از سمت بانک مرکزی امکانی ایجاد شده است تا زائرین اربعین از طریق بانک‌های مشخص شده دینار محلی دریافت کنند و در همین جهت زائرین می‌توانند با مراجعه به درگاه‌های بانک‌های ملی، سپه، صادرات، تجارت و پست بانک درخواست خود را ثبت کرده و کد رهگیری مربوطه را به بانک تحویل دهند.

بیشتر بخوانید   پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت

زرنگ  افزود: شروع ثبت نام از ۲۸ مرداد است و زائرین می‌توانند بعد از دریافت و تحویل کد رهگیری به بانک هدف، تا سقف ۲۰۰ هزار دینار برای افراد بالای ۵ سال دینار دریافت کنند.

وی گفت: بانک‌های مربوطه تا ساعت ۱۵ خدمات ارزی مربوط به دینار را ارائه می‌کنند.

رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی هم گفت: زائرین اربعین که گذرنامه آنان از ۱ فروردین سال ۹۵ به بعد و اعتبار آن تمام شده است می‌توانند از شنبه به دفاتر اداره گذرنامه مراجعه و با نصب برچسب گذرنامه خود را شش ماه تمدید کنند.

زنگویی افزود: همچنین افرادی که گذرنامه ندارند می‌توانند برای دریافت گذرنامه موقت به اداره گذرنامه بیرجند یا شهرستان خود مراجعه کنند که از ۶ صبح تا ۷ شب باز هستند.

وی گفت: افرادی که قصد دریافت گذرنامه اصلی دارند باید به پلیس+۱۰ مراجعه کنند.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور