#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت‌های استان در زمینه کشاورزی و معدن گفت: یکی از مهمترین حوزه‌هایی که انتظار می‌رود ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به آن ورود کند، صنایع فرآوری است.

جواد قناعت  در دیدار مدیرکل و معاونین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی افزود: استان باید از ظرفیت‌های بسیار خوب ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) حداکثر استفاده را ببرد و این ستاد می‌تواند فرصت طلایی و ظرفیت مطلوبی برای استان خراسان جنوبی باشد.

وی ضمن تشکر از اقدامات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان متذکر شد: با توجه به توانایی و بنیه این مجموعه، آنچه در استان انجام شده، اندک است و باید توسعه یابد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: سرمایه‌گذاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بر معادن ضمن جلوگیری از خام‌فروشی، اشتغالزایی و کمک به تولید، به توسعه استان نیز کمک می‌کند.

وی اظهار اشت: در حالی که دامداران ما با معضل کمبود نهاده‌های دامی مواجهند، در آن سوی مرزهای استان در کشور افغانستان، انباشت نهاده‌ها را شاهدیم لذا یکی از حوزه‌هایی که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) می‌تواند ورود کند، همین سرمایه‌گذاری در ایجاد زیرساخت‌های لازم برای استفاده از این نهاده‌هاست.

قناعت سرمایه‌گذاری‌های کلان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان را الزامی خواند و گفت: باید طی جلسات کارشناسی با محوریت معاونت عمرانی استانداری، چند پروژه شاخص در راستای بهره‌برداری از ظرفیت‌های استان تعریف شود و ستاد را مکلف کنیم که بر این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری کند.

وی افزود: انتظار ما این است که ستاد اجرایی، اقدامات خود در استان را با جدیت ادامه دهد و به اجرای پروژه‌های کلان نیز ورود کند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: همه مدیران دستگاه‌های اجرایی مکلفند در راستای اجرای موفق این پروژه‌ها با ستاد اجرایی همراهی کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی نیز در این نشست گفت: در تمامی خدماتی که توسط ستاد اجرایی، بنیاد مستضعفان و دیگر نهادهای دولتی و غیردولتی ارائه می‌شود، هدف این است که استان از محرومیت فاصله بگیرد.

علیرضا عباس‌زاده افزود: به جهت هدفدار شدن برنامه‌ها و اقدامات لازم است که نیازهای اساسی شناسایی شده و برای رفع آنها از ظرفیت‌های مختلف استفاده شود.

وی با اشاره به شعار محرومیت‌زدایی دولت گفت: هلدینگ‌های اقتصادی قوی زیرمجموعه ستاد اجرایی باید در راستای تحقق شعار دولت به سرمایه‌گذاری در طرح‌های کلان استان ورود کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: آنچه باید در قالب مطالبه استان در دیدار با مدیران ارشد ستاد در کشور مطرح شود، سرمایه‌گذاری صد درصدی در اجرای پروژه‌ها و طرح‌هاست.

وی با اشاره به اعتبارات اندک استان ادامه داد: تنها نتیجه تعیین حق‌السهم برای استان در راستای اجرای پروژه‌ها، ناتوانی در پرداخت این مبلغ و در نهایت معطل ماندن پروژه‌هاست.

مدیرکل و معاونین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خراسان جنوبی نیز در ابتدای جلسه به تشریح اقدامات این مجموعه در استان پرداختند و از سفر قریب‌الوقوع معاون ستاد اجرایی کشور به خراسان جنوبی به منظور حضور در مراسم افتتاح طرح هاب (مرکز منطقه‌ای) شتر خبر دادند.