معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: امسال همزمان با دهه فجر در استان یکهزار و ۵۶ پروژه عمرانی با اعتبار بیش از چهار هزار و ۸۷۹ میلیارد ریال افتتاح و کلنگ زنی می شود

سید مجتبی علوی مقدم روز سه شنبه در نشست خبری به منظور تشریح برنامه های دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: دهه فجر امسال یکهزار و ۳۱ پروژه با اعتبار سه هزار و ۹۴۸ میلیارد ریال افتتاح و ۲۵ پروژه با اعتبار ۹۳۱ میلیارد ریال کلنگ زنی می شود.
وی گفت: از مجموع پروژه های دهه فجر امسال ۵۹۵ مورد روستایی و ۴۶۱ مورد شهری است.
معاون استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: به مدت ۹ روز پروژه های عمرانی با حضور مسئولان استانی در مناطق مختلف افتتاح یا کلنگ زنی خواهد شد.
وی با اشاره به پروژه های دهه فجر در شهرستان ها گفت: شهرستان بیرجند ۱۴۰ پروژه برای دهه فجر آماده افتتاح و کلنگ زنی دارد که ۷۴۰ میلیارد ریال اعتبار صرف آنها شده و از این تعداد ۴۱ پروژه شهری و ۹۹ پروژه روستایی است.
علوی مقدم ادامه داد: سهم بشرویه از برنامه های عمرانی دهه فجر ۹۴ پروژه بوده که برای آن ۳۱۷ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
وی گفت: از مجموع ۸۱ پروژه شهرستان خوسف با اعتبار ۲۱۵ میلیارد ریال، ۵۹ پروژه شهری و ۲۲ پروژه روستایی است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: در شهرستان درمیان نیز ۱۰۲ پروژه افتتاح و کلنگ زنی می شود که ۸۷ پروژه روستایی و ۱۵ پروژه شهری است و برای مجموع آن ۵۵۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
وی با بیان اینکه در شهرستان سرایان ۷۳ پروژه همزمان با دهه فجر افتتاح یا کلنگ زنی می شود ادامه داد: این پروژه ها شامل ۴۹ پروژه شهری و ۲۴ پروژه روستایی بوده که برای آن ۲۰۳ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
علوی مقدم اظهار داشت: سهم شهرستان سربیشه نیز ۱۱۳ پروژه شامل ۲۶ پروژه شهری و ۸۷ پروژه روستایی با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال است.
وی پروژه های شهرستان زیرکوه را ۸۲ مورد اعلام کرد و گفت: این تعداد ۲۴ پروژه شهری و ۵۲ پروژه روستایی با اعتبار ۴۸۷ میلیارد ریال است.
وی افزود: در فردوس ۵۴ پروژه شامل ۴۰ پروژه شهری و ۱۴ پروژه روستایی با اعتبار ۳۱۳ میلیارد ریال و قائنات نیز ۱۰۵ پروژه شامل ۳۹ پروژه شهری و ۶۶ پروژه روستایی با اعتبار ۵۹۹ میلیارد ریال افتتاح و کلنگ زنی می شود.
علوی مقدم یادآور شد: ۱۰۴ پروژه در شهرستان نهبندان شامل ۳۴ پروژه شهری و ۷۰ پروژه روستایی با اعتبار ۳۷۴ میلیارد ریال و در طبس نیز ۱۰۸ پروژه با اعتبار ۶۷۱ میلیون ریال افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.
وی گفت: از مجموع اعتبارات پروژه های عمرانی امسال ۸۶۱ میلیارد ریال برای پروژه های ملی و ۷۲۴ میلیارد ریال استانی و ۴۴۸ میلیارد ریال از منابع سایر هزینه شده است.
معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به آمار پروژه های روستایی تاکید کرد: هم اکنون توجه به نقاط محروم و روستاهای دورافتاده در دستور کار دولت قرار دارد.
وی بیان کرد: پروژه های دهه فجر به ماندگاری جمعیت در روستاها توجه زیادی دارد به خصوص در مرزها چرا که وجود هر فرد در این نقاط به اندازه یک هنگ مرزی مهم بوده و باعث امنیت می شود.
علوی مقدم گفت: استاندار نیز همواره بر توجه به نقاط محروم تاکید داشته و سفرهای خود را با محور روستاها انجام می دهد که نشان از توجه به ماندگاری جمعیت دارد.
وی با اشاره به دعوت از مسئولان کشوری برای برنامه های دهه فجر گفت: پروژه های مهم مثل کک طبس، احداث ۱۰۰ کیلومتر باند دوم و ۵۰ کیلومتر راه روستایی، گازرسانی به ۸۹ روستا و ۳۱۸ واحد صنعتی، کشتارگاه صنعتی طیور و راه آهن دوخطه طبس و بیرجند به ایستگاه یونسی برای افتتاح و کلنگ زنی با حضور مقامات کشوری در دستور کار است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی همچنین از حل مشکل گازرسانی دیهوک خبر داد و افزود: این عملیات نیز جزو پروژه های دهه فجر است.
وی با بیان اینکه تکمیل مجتمع های آبرسانی مرزی در اولویت است گفت: مهمترین مشکل استان آب است که موضوع انتقال آب برای درازمدت پیگیری می شود.
علوی مقدم اضافه کرد: در کوتاه مدت نیز جلوگیری از پرت نشت آب در شبکه های شهری و روستایی دنبال می شود که برای همین موضوع استاندار روزهای آینده جلسه ای را با وزیر نیرو برگزار می کند.
وی با تاکید بر اهمیت موضوع مرز و توجه به مرزنشینان گفت: اگر مشکل آب در روستاهای مرزی رفع شود می توان کشاورزی را بیشتر رونق داد که در دستور کار است.
معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه باجه پست بانک در نقاط مرزی مستقر می شود گفت: بعضی از پروژه های خرد ورزشی هم در روستاها پیگیری می شود.
وی افزود: اشتغال، دامپروری و مدارس هم در مناطق مرزی مورد توجه قرار دارد و باید به این پروژه ها اهمیت داد.
علوی مقدم یادآور شد: با وجود تمام کمبود اعتبارات اما با تلاش دولتمردان و همیاری مردم نقشه دشمنان نقش برآب شد و همه با تمام ظرفیت در راستای همراهی با نظام اسلامی پای کار هستند.
سرپرست روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی نیز گفت: تاکید شخص استاندار بر این است که زیاد به مردم آمار ارایه نشود بلکه باید تاثیر پروژه ها بر زندگی مردم دیده شود.
فاطمه آرامجو با اشاره به برنامه سفر استاندار برای افتتاح پروژه های دهه فجر افزود: برنامه قطعی یک روز قبل به رسانه ها اعلام می شود.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله